63 میلیارد ریال طرح عمرانی در روستاهای بناب اجرا شد

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، محمد پورناجی در گفتگو با خبرنگاران افزود: اصلاح، ترمیم، لکه گیری و بهسازی آسفالت، اجرای جدول گذاری و کانیوو، اجرای کف پوش، مسیرگشایی، شن ریزی و آب رو از جمله مهم ترین عملیات عمرانی در حال اجرا در روستاهای بخش مرکزی است.

وی همچنین با بیان اینکه سال ۹۸ سال نهضت آسفالت ریزی در روستاهای بناب بود؛ اعلام کرد: امسال ۱۳۰ هزار مترمربع آسفالت ریزی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در روستاهای شهرستان اجرا شده است .

پورناجی با بیان اینکه بیشتر روستاهای شهرستان به سیستم مکانیزه سطل و جمع آوری زباله مجهز هستند؛ گفت: سیاست های نظام و دولت در روستاها بر روی ۳ اصل کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و رونق تولید متمرکز است.

وی اعلام کرد: برای جبران خسارات ناشی از سیل در روستاهای منطقه به باغداران و کشاورزان خسارت دیده ۱۹ میلیاردریال در قالب وام و تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

بخشدار مرکزی بناب اظهار کرد: دهیاری ها و بنیاد مسکن مشارکت خوبی در اجرای طرح های عمرانی بخصوص در بحث مقاوم سازی خانه های روستایی داشتند و اقدامات خوبی در بحث مقاوم سازی مساکن روستایی انجام گرفته است.

پورناجی از تجهیز روستاهای آخوند قشلاق و روشت بزرگ همزمان با دهه مبارک فجر به تجهیزات و امکانات دندانپزشکی خبرداد و گفت: برخی از روستاهای شهرستان از ظرفیت خوب گردشگری برخوردارند، از جمله سد دوش و تالاب قره قشلاق که بی نظیر هستند و در فصل تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند.

وی با اشاره به تأسیس سالن ورزشی در روستاهای قره چپق، روشت بزرگ و شهر خوشه مهر خاطرنشان کرد: سالن ورزشی در روستاهای پنج گانه خانه برق نیز در حال احداث است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار سال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری از این سالن ورزشی باشیم.

پورناجی وجود شهرک صنعتی در شهر خوشه مهر را ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی در منطقه دانست و اضافه کرد: برای رونق دهی به این شهرک و ادامه فعالیت برخی واحدهای تعطیل قرار است بزودی جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان شرقی در این شهرک تشکیل و راهکارهای لازم برای رونق اشتغال در این شهرک ارائه شود.

وی گفت: در کنار کارهای انجام شده انتظار داریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز شاهد تصویب و اجرای طرح هادی و فازهای جدید طرح هادی در روستاهای شهرستان باشیم.