ثبت رکورد جدید تولید شمش در واحد ذوب شاهین مجتمع فولاد صنعت بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب، تولید شمش فولادی در واحد ذوب شاهین این مجتمع از بیشینه مقدار تولید در سالهای گذشته با ثبت رکوردی جدید از بدو تاسیس (بیشینه مقدار تولید در طول یک سال مربوط به سال ۹۶ با تناژ ۱۲۱۴۳۹ تن عبور از رکورد قبل با تناژ ۱۲۲۸۰۰) عبور کرد.
ذوب شاهین بناب دارای یک کوره قوس الکتریکی ۵۰ تنی می باشد که شمش های فولادی با ابعاد ۱۵۰ در ۱۵۰ به طول ۱۲ متر با کیفیت بالا در گرید های ۳sp و ۵sp را تولید می کند.
شمش های تولیدی این واحد علاوه بر خطوط نورد این مجتمع در بازارهای خارجی نیز عرضه می شود که این اتفاق مزید بر کیفیت بالا و قابل رقابت با سایر محصولات خارجی می باشد.
ظرفیت تولید سالانه ذوب شاهین بناب به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال می باشد که با تمهیدات و برنامه ریزی صورت گرفته برای تامین مواد اولیه در سال آینده میزان تولید فعلی بهبود داده خواهد شد و شاهد ارتقاء رکورد ثبت شده فعلی نیز خواهیم بود.

شایان ذکر است که مجتمع فولاد صنعت بناب دارای دو واحد ذوب و ریخته گری ذوب شاهین با کوره قوس و ذوب شهریار با کوره القایی و ۷ خط نورد می باشد که انواع مقاطع محصولات فولادی را مطابق با استانداردهای جهانی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.