دستان خالی کارگران شهرداری بناب در آستانه ماه مبارک رمضان / کارگرانی که 2 ماه حقوق نگرفته‌اند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، تا خود را جای آنها و خانواده‌هایشان نگذاری، مظلومیت و سختی‌هایشان را درک نخواهی کرد، حتی تصورش هم سخت است که نوروز برسد، دستانت خالی و شرمندگی تنها قوت سفره خالی‌ات باشد و تن پوش‌های کهنه پارسال زینت بخش تن فرزندانت در روزهای عزیز عید.

بر اساس این گزارش، قصه تازه‌ای نیست قصه حقوق‌های معوقه کارگران شهرداری بناب و دستان خالی‌شان در مناسبت‌های مختلف سال و آغوش خالی از هیچ برای رفتن به خانه و بودن بر سر سفره خالی اهل منزل، کارگران شهرداری و خانواده‌هایشان گویی به نداشتن عادت کرده‌اند.

عادت کرده‌اند نوروز بیاید و تن پوششان کهنه و سفره هفت سین‌شان بی‌رنگ و خالی از شیرینی‌های روزگار باشد و با این روند در ماه مبارک رمضان نیز باید با بی‌پولی سر سفره‌های افطاری بنشینند.

در حالی که کارگران شهرداری بناب برای تهیه لقمه نانی حلال برای سفره حقیرشان هر مشقت و سختی را به جان می‌خرند اما معیشت آنها هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود و برای گذراندن روزهای زندگی تنها صورت خود را به سیلی سرخ روزگار می‌سپارند و چشم انتظار حداقل حقوقی برای بخشیدن رونقی اندک به سفره‌های رمضانی خود هستند.

کارکنان شهرداری بناب در حالی حقوق اسفند و فروردین ماه خود را دریافت نکرده‌اند که آقای محبوب تیزپاز شهردار بناب در روزهای ابتدای سال با دعوت از خبرنگاران به مردم بناب مژده دادند که سال 1399 بناب را به کارگاه عمرانی تبدیل خواهند کرد که با اوضاع حاکم بر شهرداری بناب معلوم نیست دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!

اگر قرار است با فروش املاک حقوق پرسنل و کارگران شهرداری را تأمین کرد پس چه لزومی داشت شهردار با پروسه‌ای عریض و طویل انتخاب شود اگر مدیریت این است، هریک از کارکنان خدوم شهرداری نیز می‌توانند با شرایط حاضر شهرداری را اداره کنند.

مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت گرامی داشتن کارگران می‌فرمایند: « اگر دست‌های کارگر، مغزهای کارگر، انسان‌های کارآفرین، نیروی انسانی ماهر در یک جامعه گرامی داشته شوند، آن جامعه پیشرفت خواهد کرد.» ، اینکه نبی مکرم اسلام (ص) دست کارگر را بالا برده و در مقابل دیدگان همه آن را می‌بوسند، این فقط تقدیر از یک شخص نیست بلکه این ارزش‌گذاری است، این درس است و به ما می‌گوید که دست کارگر، تولیدگر و نیروی انسانی آن قدر ارزش دارد که کسی مثل وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) که همه آفرینش طفیلی وجود اوست، خم می‌شود و دست او را می‌بوسد. این درس بزرگی برای ماست.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب در گفت‌وگویی اظهار کرد: کارگران شریف‌ترین قشر جامعه هستند و رسیدگی به مشکلات این قشر شریف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمدباقر ولایی افزود: با عنایت به اینکه در فصل بررسی بودجه سال 99 راه‌های درآمدی شهرداری در خصوص هزینه‌های عمرانی و جاری و صدور پروانه ساختمان‌ها، کمک‌های دولتی ( ارزش افزوده و آلاینده‌ها ) و سایر منابع درآمدی را برای پرداخت حقوق کارگران و کارهای عمرانی پیش‌بینی کرده‌ایم از این رو با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال می‌رود در سال 99 طی فروردین و اردیبهشت نیز امکان پرداخت حقوق کمتر به نظر برسد. از این رو شهرداری باید از طریق تغییر کاربری و توافقات معامله برای پرداخت حقوق کارکنان و کارگران و کارهای عمرانی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی لازم را اتخاذ کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب خاطرنشان کرد: برای تأمین منابع مالی برای اداره شهرداری تمام اعضای محترم شورای اسلامی شهر همکاری کرده و خواهند کرد و امیدواریم در سال 99 نسبت به حل و فصل درآمدهای شهرداری تلاش بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است شهرداری بناب دارای حدود 376 نفر کارمند و کارگر بوده و درجه سازمانی این شهرداری 8 است.

نگارنده: جاوید بنابیان