دولتی بودن نظام سلامت دلیل موفقیت ایران در مدیریت و کنترل کرونا

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، محمدحسین صومی در مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه کارهای بهداشتی تعطیل‌بردار نیست؛ اظهار داشت: امروز در روز از حدود یک‌هزار نفر در استان نمونه‌گیری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان افراد بالای 50 سال هستند؛ گفت: 95 درصد از این فوتی‌ها نیز بیماری‌های زمینه‌ای داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اعلام اینکه میانگین سنی افراد فوتی در بناب نسبت به استان بالاتر است؛ تصریح کرد: با کمک و تلاش مسوولان شهرستان و جامعه پزشکی و درمانی شهرستان ویروس کرونا در بناب کنترل شده است و  با وجود اینکه اوایل اسفندماه سال گذشته یکی از افراد مثبت از شهرستان بناب بود ولی در ادامه به‌دلیل کنترل‌های دقیق و همکاری مردم موضوع کنترل شد.

صومی یادآور شد: احتمال اینکه در پاییز امسال با موج جدید و شدید ویروس کرونا مواجه شویم وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از جامعه روحانیت، فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها به‌خاطر تلاش برای تنویر افکار عمومی، جلب کمک‌های مردمی و نیز آگاه‌سازی مردم تصریح کرد: ضمن تقدیر خیران انتظار داریم آنان با توجه به بازگشایی مدارس نسبت به بررسی و تکمیل سرویس‌های مدارس اهتمام نمایند؛ چراکه کمک خیران به این بخش عیناً کمک به بخش سلامت است.

این مدیر مسوول در امور سلامت و درمان آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود ضمن دادن وعده ایجاد بانک خون در شهرستان بناب بر پیگیری احداث بیمارستان حداقل 250 تختخوابی در این شهرستان قول مساعد داد.