انتقاد از جمع‌آوری مجتمع سلامت شهرستان بناب / ضرورت بیمارستان250 تختخوابی بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونای این شهرستان با بیان اینکه اگر بسترهای سلامت را حل کنیم نیازی به اقدامات دیگر نیست؛ اظهار داشت: از وضعیت بهداشتی میان دواب گلایه‌های زیادی وجود دارد و از آنجایی که میدان دواب بناب به عنوان بزرگ‌ترین میدان دواب در جنوب استان آذربایجان‌شرقی است، از این رو همانطوری که فرماندار نیز گفتند تا زمان حل مشکلات بهداشتی آن نباید بازگشایی شود.

وی با اشاره به احتمال بازگشایی مدارس گفت: سرویس‌های بهداشتی مدارس شهرستان دارای وضعیت مناسبی نبودند و از آنجایی که سرویس‌های بهداشتی می‌تواند محلی برای شیوع ویروس کرونا باشد، از این رو ضروری است نسبت به تکمیل این محل‌ها اقدام شود.

باقری‌بنابی با اشاره به ضرورت ورود خیرین به این حوزه تأکید کرد: قطعاً حل مشکلات سرویس‌های بهداشتی به نوعی کمک به مسائل بهداشتی شهرستان است.

نماینده مردم بناب در مجلس نهم سپس به موقعیت جغرافیایی شهرستان اشاره کرد و افزود: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی شهرهای استان آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های دیگر نیز خدمات ارائه می‌کند و از این رو امکانات بهداشتی که برای شهرستان بناب در نظر گرفته می‌شود باید پاسخگوی جمعیت حدود 300 هزار نفری باشد.

باقری‌بنابی با اشاره به ضرورت تجمیع مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها، خواستار احداث و تکمیل بیمارستان250 تختخوابی جایگزین بیمارستان امام خمینی(ره) شد.

وی در ادامه با انتقاد از جمع‌آوری مجتمع سلامت شهرستان بناب خواستار فعال کردن مجدد این مجتمع با رشته‌های متناسب و مورد نیاز شد و تصریح کرد: با ایجاد و دایر کردن رشته‌های کاربردی مشکل سیستم درمانی کشور به نیروی مورد نیاز نیز تأمین خواهد شد.

منتخب مردم بناب در مجلس یازدهم همچنین راه‌اندازی بانک خون در شهرستان را از دیگر ضروریات منطقه خواند و گفت: با وجود اینکه زمین مورد نیاز برای احداث در اختیار انتقال خون قرار گرفته ولی هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص ایجاد بانک خون بناب قول مساعد داد.