باقری بنابی: تحقق عدالت سرلوحه کار مجلس یازدهم باشد

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی اظهار کرد: پیامی که مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم داشتند فرازهای مختلفی داشت که نکته مهم آن بحث عدالت اجتماعی بود. من فکر می‌کنم ما در ۴۰ سال گذشته نتوانستیم آنگونه که باید عدالت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی را در جامعه پیاده کنیم و در ۴٠ سال اخیر کارنامه موفقی که از نظام انتظار می‌رفت در این زمینه وجود نداشت و عملاً آنگونه که باید در حوزه عدالت موفق نبوده‌ایم. همچنان که شاهدیم فاصله طبقاتی زیاد شده و آن طور که در شأن نظام بوده نتوانستیم جوابگو باشیم.

وی افزود: همچنین عدالت سیاسی نادیده گرفته شده، عدالت اجتماعی در حوزه های خانواده، بحث های اجتماعی و معیشتی با مشکلات جدی مواجه شده است. مجلس باید کاری کند که بودجه‌ریزی عملیاتی و با نگاهی به مناطق توسعه نیافته انجام شود. متاسفانه در حال حاضر اکثر بودجه ما در شهر بزرگ هزینه می‌شود. سیستان، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و برخی جاها در آذربایجان و کردستان و اردبیل با مشکلات جدی مواجه هستند لذا تحقق عدالت اجتماعی باید سرلوحه کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

باقری با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات باید مورد توجه مجلس یازدهم قرار گیرد، ادامه داد: ما نیازمند اصلاحاتی در انتخابات شورای شهر، خبرگان، مجلس و ریاست جمهوری هستیم تا عدالت سیاسی نیز محقق شود. بنابراین قانون انتخابات باید از اولین اولویت‌های مجلس باشد. نباید بگذاریم فرصت تمام شود و به آخر دوره مجلس نزدیک شویم که آن وقت بگویند کار سیاسی انجام می شود.

منتخب مردم بناب در مجلس تاکید کرد: دولت لایحه جامع انتخابات را آماده کرده و ما باید کمک کنیم که این لایحه هر چه سریعتر در مجلس مطرح و تعیین تکلیف شود تا قانونی در شأن نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم. در حال حاضر قانون انتخابات ما از ثبت نام تا اعلام نتایج مشکلات اساسی دارد و باید بعد از ۴۰ سال در ساختارهای انتخاباتی خود تجدید نظر کنیم تا عدالت سیاسی محقق شود.