فعالیت 2 هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته فوتبال در بناب/ تنها ادا و شکل فوتبال حرفه‌ای را در می‌آوریم

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، سید مجید یزدانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس هیأت فوتبال شهرستان بناب با بیان اینکه رشته فوتبال در این شهرستان در بین سایر رشته‌های ورزشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: مردم شهرستان و مسوولان آن نیز به ورزش فوتبال توجه خاصی دارند.

وی گفت: از تعداد 5 هزار و 300 ورزشکار سازمان یافته در شهرستان بناب 2 هزار نفر در هیأت فوتبال فعال هستند که این امر جایگاه بالای این رشته ورزشی را در شهرستان می‌رساند.

یزدانی با اشاره به روند تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری بناب تصریح کرد: پیشرفت این پروژه به‌دلیل فراز و نشیب‌های مالی در کشور به کندی در حال اجرا و تکمیل است که امیدواریم با پشتکار و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به‌زودی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از استادیوم ورزشی 15 هزار نفری در بناب باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب همچنین با اشاره به اینکه استعدادیابی در فوتبال حرفه‌ای کشور دچار مشکل است؛ افزود: فوتبال ما حرفه‌ای نیست و متأسفانه ادا و شکل حرفه‌ای را در می‌آوریم، از این‌رو ورزشکاران و والدین ورزشکاران هیچ انگیزه‌ای برای حضور فرزندانشان در مسابقات نشان نمی‌دهند.

یزدانی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله رحیم پاکیزه‌خوی در هیأت فوتبال بناب برای جمشید خیراللهی در مسوولیت هیأت فوتبال این شهرستان آرزوی موفقیت کرد.

 رئیس سابق هیأت فوتبال شهرستان بناب نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از مربیان، سرپرستان، ورزشکاران و دست‌اندرکاران هیأت فوتبال با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد این هیأت متذکر شد: شهرستان بناب از جمله شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی است که در تمام رده‌های سنی و پایه دارای تیم فوتبال بوده و در سطح استان حضور پررنگی دارند.

رحیم پاکیزه‌خوی با بیان اینکه با کمترین اعتبار طی سال‌های اخیر قهرمانی‌های مختلفی را در رده‌های سنی برای فوتبال شهرستان به‌دست آورده‌ایم؛ خاطرنشان کرد: تنها با تزریق 500 میلیون ریال اعتبار با توجه به استعدادهایی که در فوتبال شهرستان وجود دارد، می‌توان در رده بزرگسالان قهرمان سوپرلیگ استان شد.

به گفته وی، هم‌اکنون حدود 20 نفر ورزشکاران این شهرستان در رده‌های مختلف سنی در سطح تیم‌های استان بازی می‌کنند و در فوتسال نیز تیم این شهرستان در دسته دوم حضور دارد.