ایجاد صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی ضروری است / صنایع تبدیلی راهی برای اشتغال‌زایی

به گزارش بناب نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت السلام محمد باقری بنابی نماینده مردم شهرستان بناب در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شبکه تعاون روستایی شهرستان با بیان اینکه شهرستان بناب در بسیاری از زمینه‌های تولید محصولات کشاورزی و باغی رتبه‌های اول را دارد گفت بیشتر این محصولات خام فروشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گوجه فرنگی در بناب ۶۰۰ هکتار است افزود: نیاز است صنایع تبدیلی برای این محصول و دیگر محصولاتی که تولید آن‌ها در این شهر نسبت به سایر شهر‌های استان بیشتر است، ایجاد شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی بزرگترین مشکل شهرستان بناب را در حوزه آب عنوان کرد و گفت: با وجود بازدید‌های متفاوتی که در اوایل شروع کار مجلس از منابع آبی استان توسط مسئولان کشوری انجام شده، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: راه‌اندازی واحد‌های فرآوری در بخش کشاورزی یکی از راهکار‌های جلوگیری از افزایش بی‌رویه بیکاری در سطح استان و به‌ خصوص ناحیه جنوب آن است از سوی دیگر صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند به جلوگیری از خام فروشی نیز بیانجامد که اصلی مهم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان صنایع تبدیلی وجود داشته باشد آمار اشتغال‌زایی استان را می‌توانیم افزایش دهیم و از سوی دیگر با توجه به توانمندی بالای استان در تولید محصولات گیاهی، باغی و زراعی، ایجاد صنایع تبدیلی قطعاً دارای توجیه اقتصادی است.

وی در پایان گفت: صنایع تبدیلی، تکمیلی و بازار فروش محصولات سه رکن اصلی اشتغال، توسعه اقتصادی و همچنین جلوگیری از خام فروشی و تبدیل‌شدن محصولات کشاورزی به ضایعات محسوب می‌شوند.