فعالیت کتابخانه های عمومی بناب از سر گرفته شد

رئیس کتابخانه‌ عمومی شهرستان بناب از فعالیت کتابخانه های عمومی بناب خبر داد و گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کتابخانه‌های عمومی، بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در سه نوبت گندزدایی، ضدعفونی کردن کتابخانه‌ها، حضور کتابداران در کتابخانه‌ها و فراهم کردن زمینه حضور برای اعضا و مراجعه‌کنندگان و در نهایت بازگشایی کتابخانه‌ها با حضور ۵۰% اعضا انجام شد.

علی قانع بر رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کتابخانه‌ها توسط مراجعه کنندگان تاکید کرد و گفت: به ‌منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی چیدمان فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بخش مخزن کتابخانه نیز به صورت بسته اداره می‌شود و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.

قانع با اشاره به اینکه تعدادی از کتاب‌ها توسط اعضا و مراجعه‌کنندگان به امانت برده می‌شود، افزود: یک قفسه در ورودی کتابخانه برای قراردادن کتابها به عنوان قفسه قرنطینه پیش‌بینی شده و کتاب‌ها در یک اتاق به مدت هفت روز قرنطینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی امانت منابع و کتابها در شهرستان به یکماه افزایش یافته است، افزود: اعضا می‌توانند برای تمدید عضویت به صورت غیرحضوری اقدام کنند.