شهرستان بناب در وضعیت قرمز/ بازی با رنگ ها نباید ما را از مدیریت ویروس کرونا غافل کند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان بناب در سال جاری با تأکید بر اینکه از اولین روز شیوع ویروس کرونا از مسئولان بهداشت و درمان شهرستان بناب خواسته شده که آمار واقعی را ارائه کنند؛ گفت: شهرستان بناب در وضعیت قرمز است و بازی با رنگ ها نباید ما را از مدیریت ویروس کرونا غافل کند از این رو مردم باید رعایت کنند و تعطیلی مراکز اداری و خدماتی و صنوف امکان پذیر نیست.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اینکه مردم خود مراقبتی را در اولویت کار خود قرار دهند؛ افزود: استفاده از ماسک در ادارات شهرستان اجباری شده و طی روزهای آتی استفاده از ماسک برای مردم نیز اجباری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب میانگین بستری مبتلایان به ویروس کرونا در بناب را 20 نفر اعلام و تصریح کرد: عدم رعایت مسائل بهداشتی در کنار افزایش مبتلایان به ویروس کرونا عوارض جانبی دیگری نیز دارد که در قالب های اجتماعی و اقتصادی خود را نشان می دهد و باید در کنار کنترل شیوع این ویروس سایر بخش ها را نیز کنترل کنیم.

رفیعی خاطرنشان کرد: در کل سال 98 مجموع نفراتی که با سامانه بهزیستی تماس گرفته و مشکلات اجتماعی خود را طرح نمودند 650 نفر بودند، در حالی که تنها در سه ماهه اول سال جاری 650 نفر با این سامانه تماس گرفته اند و مشخص است که تنش های اجتماعی افزایش یافته است.

به گفته وی، در دو ماه اول سال گذشته تنها 20 نفر برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده بودند و این رقم در مدت مشابه سال جاری به حدود یک هزار و 40 نفر افزایش یافته است و این موضوع عمق اثرات ویروس کرونا را در جامعه نشان می‌دهد.

در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان فرماندار بناب ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین قبلی، آقایان حسین پارسامهر، یاسر داداش زاده و مهجوری را به ترتیب به عنوان مسئولان جدید آموزش پرورش، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بناب معرفی کرد.

گفتنی است شهرستان بناب با قریب به 150 هزار نفر جمعیت هم اکنون از لحاظ شیوع ویروس کرونا به شرایط وضعیت قرمز رسیده و روزانه شاهد افزایش قابل توجهی از مبتلایان به این ویروس در سطح شهرستان هستیم.

امید است شهروندان ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از برگزاری مراسمات عروسی در فضاهای باز و باغات و همچنین مراسمات ختم در منازل جداً پرهیز کنند و مسئولان بهداشتی و کادر درمانی را در مقابله با ویروس کرونا همراهی کنند.