صادرات 65 میلیون دلاری از شهرستان بناب / آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی بناب به متقاضیان جهت سرمایه‌گذاری

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب اظهار داشت: خروجی این جلسات و نشست‌ها را باید واحدهای تولیدی و صنعتی در توسعه فعالیت‌های تولیدی و ارتقای جایگاه خود در چرخه اقتصاد منطقه مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه برای رونق تولید و اشتغال شهرستان بسترسازی و زیرسازی‌های مناسبی انجام شده است؛ یادآور شد: در سال‌های اخیر مهم‌ترین مشکل برای سرمایه‌گذاران نبود زمین بود که بعد از سال‌ها توسعه 100 هکتاری شهرک صنعتی بناب فراهم شد و این زمین‌ها آماده واگذاری به متقاضیان است.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب، تصریح کرد: علاوه‌بر آن توسعه 200 هکتاری دیگری را برای توسعه شهرک صنعتی بناب آغاز کرده‌ایم که به‌زودی مشکل آن نیز حل خواهد شد.

رفیعی همچنین از آغاز مرحله واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک گلخانه‌ای به مساحت 30 هکتار خبرداد و متذکر شد: مدنظر داریم با راه‌اندازی شهرک دامپروری در اراضی روستای حاجی مصیب نسبت به جمع‌آوری دام‌ها از سطح شهر و انتقال آنها به شهرک دامپروری اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم روند پیچیده اداری سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی را به نفع تولیدکننده تغییر دهیم آن زمان است که می‌توان به بهبود فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی خوشبین بود و در اصل زمینه را برای رونق تولید فراهم کرد.

فرماندار بناب تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند تا روند فرآیند صدور مجوز و ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان را به کمترین زمان ممکن برسانند.

رفیعی یادآور شد: کشور در شرایط سختی از مواجهه با تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان نظام قرار گرفته است و از طرف دیگر نیز بحث ویروس کرونا شرایط را سخت‌تر کرده است ولی باوجود این مشکلات اکثریت واحدهای تولیدی در این شهرستان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به صادرات 65 میلیون دلاری محصولات از شهرستان بناب در سه ماهه گذشته سال از افزایش 31 درصدی صادرات از این شهرستان نسبت به‌مدت مشابه سال قبل خبرداد و ابراز کرد: مسوولان باید به بحث تولید، صادرات و اشتغال نگاه ویژه‌ای داشته باشند و  برای عبور از وضعیت فعلی باید افزایش تولید، صادرات و اشتغال جزو اولویت مسوولان باشد و بسترسازی که توسط دولت انجام شده است، از این ظرفیت باید برای افزایش تولید و اشتغال بهره‌برداری کرد.

این گزارش حاکی است، در ادامه این جلسه تعدادی از صاحبان واحدهای تولیدی دعوت شده به کارگروه هر یک به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که در پایان پس از بحث و بررسی تصمیماتی اتخاذ شد.