مسئولان نسبت به شناسایی انبارهای احتکار سیمان اقدام کنند/گرانی کالا‌ها با حذف ارز دولتی از واردات

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی در نشست کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با قاچاق کالا اظهار داشت: در اوضاع و شرایطی که در کنار تحریم های دشمنان با ویروس کرونا درگیر هستیم و تمهیداتی که جهت افزایش تولید، رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال صورت می گیرد، قاچاق کالا ضربه مهلکی بر اقتصاد کشور وارد می کند. لذا باید همه مسئولین تا حد توان و بر حسب وظیفه کمک کنند تا با پدیده شوم قاچاق کالا مقابله شود.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی و شناسایی اموال و کالاهای قاچاق در هر نقطه ای از شهرستان افزود: یکی از محورهایی که طی روزهای آتی باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد. بحث قاچاق گندم و آرد است که بایستی در خرید این کالای استراتژیک دقت شود تا هیچ سوءاستفاده ای صورت نگیرد.

رفیعی نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه سخنان خود مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد نسبت به شناسایی انبارهای احتکار سیمان در سطح شهرستان که طی روزهای اخیر باعث گرانی آن شده اند، اقدام کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه پاسداران در این خصوص تقدیر کرد.

حبیب خانبابائی با اشاره به حذف ارز دولتی برای واردات برخی کالاهای مورد نیاز از جمله برنج گفت: این امر باعث شده تا برنج هندی 10 کیلویی که تا دیروز حدود 120 هزار تومان بود به 160 هزار تومان افزایش یابد!

وی دلیل افزایش قیمت ها در بازار را بی ثباتی نرخ ارز و حذف ارز دولتی اعلام کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بناب تصریح کرد: در بازرسی از انبار مصالح فروشان فردی که سیمان را هر کیسه 30 هزار تومان به مردم عرضه می کرد، شناسایی و محل آن را پلمب کردیم.

خانبابائی سپس با انتقاد از عدم همکاری اتاق اصناف برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در امر بازرسی از بازار اظهار کرد: در این خصوص شدیداً با کمبود نیرو مواجه هستیم و تنها با 4 نفر بازرس امکان نظارت بر بازار در حوزه های مختلف را نداریم.

وی از فرماندار شهرستان خواست نسبت به تامین حداقل 2 نفر بازرس جهت همکاری با این اداره اقدام نمایند.

رئیس اداره صمت شهرستان بناب همچنین از تمام ادارات و ارگان ها در جهت کنترل بازار و قاچاق کالا تقاضای کمک کرد و گفت: مردم و ادارات با شماره 124 در شناسایی متخلفین بازار و قاچاق کالا ما را یاری کنند.