فعالیت 3000 نیروی فرهنگی در مدارس/ تعلیم و تربیت تعطیل نشدنی است

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، حسین پارسامهر در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب در سال جاری با بیان اینکه آموزش و پرورش بناب در بین ۳۹ ناحیه جزو ۸ ناحیه برتر استان آذربایجان شرقی است؛ گفت: هم اکنون در آموزش و پرورش بناب با حدود ۳ هزار نیروی فرهنگی، ۲۹ هزار دانش آموز نیز در مقاطع مختلف مدارس بناب مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا نیز خللی در آموزش ایجاد نشد؛ افزود: نظام تعلیم و تربیت در جامعه تعطیل بردار نیست و بر اساس نقشه جامع علمی کشور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گام برمی دارد.

این گزارش می‌افزاید، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه ضمن هشدار به مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: کرونا به نحو مطلوبی در شهرستان بناب مدیریت شده است و هر مریضی که نیاز به خدمات درمانی دارد، نظام سلامت خدمات درمانی لازم را به مردم ارائه می‌کند.

علی نیّرپور اضافه کرد: اگر مردم مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، باید منتظر فاجعه انسانی باشیم.

وی در ادامه نسبت به استفاده بدون تجویز از آمپول دگزامتازون هشدار داد و تصریح کرد: داروخانه‌هایی که بدون تجویز و نسخه پزشک آمپول دگزامتازون به مردم ارائه کنند، پلمب خواهند شد.

بر اساس این گزارش، معاون پرورشی آموزش و پرورش بناب نیز در ادامه نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با انتقاد از عدم توجه به کانون‌های فرهنگی تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی قلب تپنده آموزش و پرورش هستند و امیدواریم در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش محل‌های مشخصی برای احداث کانون‌های فرهنگی در نظر گرفته شود.

زینال اسدزاده از افزایش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان بنابی در مسابقات قرآنی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: برای فعالیت‌های تابستانی و اردوهای دانش آموزی ایجاد اردوگاه در شهرستان ضروری است و اردوگاه فعلی این شهرستان مخروبه و بدون صاحب است.