تعدد مدارس بزرگ ترین ضربه به پیکره تعلیم و تربیت است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با انتقاد از تعدد مدارس در کشور اظهار کرد: به نظر می رسد در ایجاد مدارس مختلف کار کارشناسی صورت نگرفته و بین دانش آموزان تبعیض ایجاد شده است و شورای آموزش و پرورش باید با تشکیل تیم کارشناسی و علمی بدون حب و بغض به بحث تعلیم و تربیت کمک کند.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به مسأله تولید و اشتغال توجه به مسائل آموزش و پرورش جزو اولویت کاری در 4 سال آتی خواهد بود؛ افزود: آموزش و پرورش زیربناست و اگر به آموزش و پرورش توجه شود خیلی از مشکلات در جامعه کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه تمام مسائل و مشکلات آموزش و پرورش باید در شورای آموزش و پرورش بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد، پیشنهاد کرد برای تقویت این شورا در بناب 3 کمیته شامل کمیته های آموزشی، پرورشی و عمرانی تشکیل و نسبت به پیگیری موضوعات اقدام شود.

حجت الاسلام باقری بنابی این شورا را مأمور کرد نسبت به شناسایی منابع درسی دانش آموزان اقدام و مشخص شود که در این شهرستان در کدام دروس ضعف و در کدام دروس قوت داریم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید بطور منظم تشکیل شوند و باید از ظرفیت این مجموعه برای مدرسه سازی و ریشه یابی برخی مشکلات جامعه استفاده کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: از آنجایی که تعلیم و تربیت یکی از ارکان اساسی نظام است، باید سرمایه گذاری ها جهت افزایش کیفیت تعلیم و تربیت باشد.