1050 واحد تولیدی در کشور از حالت رکود خارج می شوند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حبیب امین زاده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب در جمع صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی با بیان اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت اول این سازمان است؛ اظهار داشت: هم اکنون  یک هزار و 50 واحد در کشور داریم که قرار است از حالت رکود به چرخه تولید باز گردند که سهم استان آذربایجان شرقی از این میزان 105 واحد است.

وی افزود: امسال تکمیل زنجیره فولاد و صنایع فولاد اولویت اصلی استان است که به آن نگاه ویژه داریم.

امین زاده با اشاره به الزام بودن صادرات در کشور اظهار امیدواری کرد با افزایش صادرات مشکل ارز را جبران کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه توسعه معادن نیز جزو اولویت این سازمان است؛ افزود: معادنی که کمترین آسیب پذیری را دارند، قصد داریم با شناسایی معادن نیمه فعال آن ها را به چرخه تولید بازگردانیم.

امین زاده با بیان اینکه اجازه گرانفروشی را در استان در هیچ حوزه های نخواهیم داد؛ تصریح کرد: در روزهای ابتدای انتشار ویروس کرونا تنها یک واحد تولید ماسک با ظرفیت 5 هزار عدد را در استان داشتیم و هم اکنون 28 واحد تولید ماسک با ظرفیت 500 هزار عدد در سطح استان داریم که علاوه بر تأمین نیاز استان نیاز سایر استان های دیگر نیز تأمین می شود.

امین زاده در ادامه از انجام و امضای تفاهم نامه با مجموعه بسیج برای تأمین بازرسان افتخاری در سطح استان خبر داد و گفت: در صورت نیاز در این حوزه می توانید از ظرفیت بسیج نیز استفاده کنید.