فرماندار بناب: بانک ها واحدهای تولیدی را همراهی نمی کنند

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان با بیان اینکه وظیفه دولت تأمین زیرساخت های لازم برای واحدهای تولیدی است؛ اظهار داشت: عمده ترین مشکل واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران شهرستان مشکل نبود زمین بود که با افزایش 300 هکتاری شهرک صنعتی بناب این مشکل حل شد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری صادرات از شهرستان بناب در 3 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: دولت در سطح کشور برای کمک به رونق و افزایش تولید 2 هزار و 256 میلیارد تومان با سود 12 درصد و تنفس 24 ماهه به واحدهای فعال در کشور اختصاص داده است.

رفیعی افزود: دراین خصوص شهرستان بناب نیز برای 480 میلیارد ریال درخواست داشته ولی متأسفانه بدلیل عدم همراهی بانک ها با واحدهای تولیدی و صنعتی این امر محقق نشده است و بانک ها تفسیر دیگری دارند و این امر باعث شده تولید کنندگان با مشکل مواجه شوند.

فرماندار بناب در ادامه با اشاره به شرایط حاکم بر صنعت کشور در اوضاع کرونایی گفت: با تلاش هایی که مجموعه شهرستان و دولت داشته سعی کردیم تبعات کمتری را در بخش صنعت شاهد باشیم، در حالی که در بحث خدمات، اصناف، مدارس غیرانتفاعی و سایر حوزه های دیگر مشکلاتی را شاهد بودیم که بالا رفتن مراجعان آمار بیمه بیکاری نشانه این موضوع است که به مراتب نسبت به قبل افزایش داریم.