طلا فروشان زیر ذره‌بین استاندارد / برخورد با عرضه طلای کم عیار توسط طلافروشان

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، وحید حسن‌پور‌حسنی با اشاره به اینکه با گسترش آپارتمان‌نشینی در شهرها و استفاده از آسانسور در اماکن عمومی، اداری و مجتمع‌های مسکونی و به تبع آن افزایش سوانح آسانسوری در این‌گونه واحدها، استاندارد آسانسور از سال 1383 اجباری شده است؛ اظهار داشت: به‌دلیل عدم هماهنگی کامل با دستگاه ذی‌ربط به ویژه شهرداری‌ها اجرای استانداردسازی آسانسورها به کندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی در تأیید امنیت آسانسورهای فعال در بناب از هیچ خط قرمزی نخواهد گذشت و کارشناسان استاندارد در این موضوع با دقت و حساسیت بسیاری تمام موارد مورد نیاز را بررسی می‌کنند تا شهروندان در هنگام استفاده از آسانسورهای دارای علامت استاندارد امنیت خاطر داشته باشند.

وی تأکید کرد: به‌دلیل گسترش بلندمرتبه‌سازی در بناب و افزایش استفاده از آسانسور در این شهر رعایت استانداردهای تعیین شده برای این وسیله توسط شرکت‌های فعال در این صنعت و توجه ساکنان مجتمع‌های مسکونی به این موضوع بسیار اهمیت دارد.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بناب در ادامه یادآور شد: در شهرستان بناب بیش از 300 آسانسور در مجتمع‌های اداری، خدماتی و مسکونی نصب و راه‌اندازی شده است که در سال 98 کارشناسان این اداره به بیش از 100 واحد آپارتمان مراجعه و نسبت به اطلاع‌رسانی و صدور اخطار کتبی اقدام نمودند که تعداد یک سوم از آنها نسبت به ثبت‌نام و اخذ گواهی‌نامه استاندارد اقدام نموده‌اند.

حسن‌پورحسنی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان بر اساس خواست مردم حساسیت و دقت خود را درخصوص تأیید استاندارد کالا و خدمات ارائه شده در بناب افزایش داده است و این روند در همه بخش‌ها دنبال خواهد شد.

وی متذکر شد: به دنبال آن هستیم تا با کنترل مستمر و همراهی فعالان اقتصادی چتر استاندارد در همه بخش‌های تولیدی شهرستان فراگیر و همه کالاها در بناب بر اساس ضوابط استاندارد تولید شوند.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: بازرسی از واحدهای طلافروشی همچنین استانداردسازی جایگاه‌های سی ان جی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و کارشناسان این اداره در طول یک‌سال گذشته بیش از یک‌هزار مورد از واحدهای مختلف بازدید انجام داده‌اند.

حسن‌پورحسنی در ادامه با اشاره به اینکه طی یک‌سال گذشته با چندین طلافروش که اقدام به عرضه طلای کم عیار نموده بودند برخورد شد؛ بیان داشت: متأسفانه طلاهایی که گاهاً به‌صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده و به مردم عرضه می‌شود با وجود اینکه این طلاها ظاهر خوبی داشته و مردم‌پسند هستند ولی دارای عیار کمتری بوده و هنگام فروش مردم ضرر مالی زیادی می‌بینند.