افزایش 35 درصدی هزینه های تولید، کالاهای اساسی را گران کرد/ رها شدن تنظیم بازار به حال خود

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس،محمد باقری بنابی تاثیر رشد نرخ ارز بر قیمت تمام شده تولید را بسیار دانست و  اظهار داشت: علاوه بر گرانی دلار، افزایش قیمت مواد اولیه داخلی مانند فولاد نیز بر بهای کالاها اثرگذار است به طور مثال اگرچه فولاد داخلی بوده و ارزبری ندارد اما به دلیل پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه قیمت این محصول در کشور صعودی شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کارخانجات تولیدی به جای افزایش عرضه فولاد در بورس، آن را کاهش دادند که این امر موجب گرانی فولاد و در نتیجه رشد هزینه های تولیدی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید با نظارت‌های دقیق از افزایش بیشتر قیمت ها و تضییع حقوق مصرف کننده جلوگیری کند، اضافه کرد: حقوق کارگران، حق بیمه و سایر هزینه های تولید حدود 35 درصد افزایش یافته است که این عدد در قیمت تمام شده کالاها موثر بوده و موجب رشد قیمتی مصولات داخلی می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی تنظیم بازار به حال خود رها شده و به نظر می‌رسد سازمان تعزیرات، ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعطیلی به سر می برد، حال آنکه نهادهای نظارتی و مسئولان مربوطه باید وارد میدان شده و از افزایش قیمت ها و گرانی های جلوگیری کنند.