فرماندار بناب: پذیرایی از عزاداران برای صرف ناهار و شام در ایام ماه محرم ممنوع است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، امین رفیعی در نشست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر درمان، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر عوامل زحمتکش در مبارزه با شیوع کرونا اظهار کرد: اگر امروز این ویروس در سطح شهرستان بناب کنترل شده و باعث شده شهرستان در وضعیت زرد قرار گیرد، در نتیجه تلاش شبانه روزی تمام عزیزان در عرصه سلامت، کادر درمانی و نیروهای نظامی و انتظامی و همکاری مردم است.

وی سپس با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری سالار شهیدان و برگزاری مراسمات مذهبی در شهرستان تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم در شهرستان باید تمهیدات اساسی انجام شود تا نسبت به شیوع ویروس کرونا بتوانیم شرایط را به سمت سفید شدن ببریم.

رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بناب با تأکید بر اینکه تمام مراسمات عزاداری باید در فضای باز و زمان محدودی برگزار شود افزود: اگر قرار باشد مراسمی در مسجد نیز برگزار شود باید با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی و با یک سوم ظرفیت برگزار شود.

رفیعی با بیان اینکه تجمع هیأت های عزاداری در طول دهه اول محرم در میادین اصلی و مرکزی شهر ممنوع است؛ گفت: هیأت های مذهبی باید هرکدام در محل های خود و فارغ از جابجایی از مکانی به مکان دیگر برگزار شود و در انجام و برگزاری مراسمات باید تمام پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت ویروس کرونا در شهرستان بناب گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان تا کنون 565 مورد بستری در بیمارستان بناب داشتیم که 43 نفر از آن ها در پی ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

علی نیّرپور افزود: از تعداد موارد بستری 60 نفر آنها را بیماران غیربومی تشکیل می دادند.

به گفته وی، هم اکنون 11 نفر در بیمارستان بناب بیمار بستری داریم که 3 نفر از آن ها در بخش مراقبت های ویژه و هشت نفر دیگر در بخش کرونا بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب افزود: طی این مدت 4 هزار و 500 نفر مورد ارزیابی و تست کرونا قرار گرفته اند که یک هزار و 385 مورد پی سی آی مثبت اعلام شده است.

نیّرپور تصریح کرد: با توجه به تلاش همکاران کادر پزشکی و درمانی، تمام مسئولان شهرستان، همکاری مردم و رعایت ضوابط بهداشتی از طرف مردم در حالت زرد قرار داریم و انشاءالله در صورت ادامه همین روند از سوی مردم به سمت سفید شدن می رویم.

وی تأکید کرد: اما با وجود این وضعیت چنین تصور نشود که کرونا تمام شده است و مجدداً در مهرماه شاهد فاجعه انسانی باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب خاطرنشان کرد: کرونا تمام نشده است و همچنان باید بیش از گذشته شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم و نگذاریم تجمعات انسانی صورت گیرد.