نقد سازنده موجب پیشرفت و پویایی جامعه می‌شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، فرماندار بناب در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با گرامیداشت 17 مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: الحمدلله مجموعه تیم خبرنگاری شهرستان مجموعه‌ای منسجم و کاربلد هستند و به دور از مسائل حاشیه‌ای فعالیت می‌کنند.

وی گفت: خبرنگاران رسالت سنگینی در جامعه بر عهده دارند و اگر در مورد مسائلی هم انتقادی صورت می‌گیرد، اگر سازنده باشد منجر به پیشرفت می‌شود.

امین رفیعی بیان کرد: نظارت رسانه‌ها بر مسائل مختلف جامعه کمک بزرگی به اجرای درست آنها می‌کند و انصافاً در جریان مقابله با ویروس کرونا در شهرستان خبرنگاران نیز برای آگاه سازی مردم در کنار مسئولان بودند و اگر امروز شهرستان بناب در حالت زرد قرار گرفته، در نتیجه تلاش و آگاه‌سازی خبرنگاران و همکاری مردم بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب وجود همکاری و هماهنگی بین مسئولان شهرستان را زبانزد اعلام کرد و گفت: این ظرفیت بالایی برای توسعه شهرستان است؛ از این رو باید از این ظرفیت در راستای توسعه و آبادانی شهرستان استفاده کرد و مردم نیز باید از اقدامات و تلاش‌های مسئولان خود در جریان باشند و رسانه‌ها نیز می‌توانند در این زمینه نقش تأثیرگذاری را داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است.

حبیب صدقی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال خبرنگاران شهرستان بناب در پوشش خبری رویدادها  فعالیت ها گفت: تلاش در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و معرفی خدمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی برای ملت ایران رسالت مهم خبرنگاران است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب سپس با ارائه گزارشی از تعداد رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و خبرنگاران خبرگزاری‌های کشوری گفت: آنهایی که برای این جلسه دعوت شده‌اند، خبرنگارانی هستند که دارای مجوز رسمی فعالیت هستند و ما به دلیل برخی محدودیت‌ها نمی‌توانیم از خبرنگارانی که دارای مجوز رسمی نیستند، به جلسات دعوت کنیم که امیدواریم این عزیزان هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ مجوزهای نهایی خود و آغاز فعالیت رسمی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست از خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.