بررسی وضعیت پرداخت بیمه بیکاری در کمیسیون اقتصادی/ برخی مدارس غیرانتفاعی معلمان حق‌التدریس‌شان را تعدیل کرده‌اند

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایلنا، حجت الاسلام محمدباقری بنابی، درباره این‌که بسیاری از کسب‌وکارها با شیوع بیماری کرونا با مشکلاتی رو به رو شدند و یا به طور کامل متوقف شده‌اند، گفت: متاسفانه یکی از اتفاق‌هایی که با شیوع کرونا در کشور رخ داد، آسیب دیدن برخی از کسب‌وکارها بود که تا امروز هم ادامه داشته و ممکن است در آینده ادامه‌دار باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افرود: مشاغلی مانند قهوه‌خانه‌ها، تولیدکنندگان، رستوران‌داران و هتل‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شدند و حتی برخی مدارس غیرانتفاعی معلمان حق‌التدریس خودشان را بیکار کرده‌اند که باید هرچه زودتر به دادشان برسیم.

وی بیان این‌که هرچه زودتر باید اقداماتی صورت گیرد تا مشاغل آسیب به چرخه اشتغال بازگردند، عنوان کرد: در کمیسیون اقتصادی مسئله آسیب‌هایی که کرونا به برخی از مشاغل زده است را مطرح کردیم؛ اعتقاد دارم دولت هرچه سریع‌تر باید از افرادی که کسب و کارشان بر اثر کرونا آسیب دیده است، اطلاعاتی را جمع‌آوری کند تا بر اساس آن کمک‌ها و حمایت‌ها صورت گیرد.

نماینده بناب با بیان این‌که معتقدم یکی از راهکارهای حمایتی که ما هم پیگیر آن هستیم بیمه بیکاری است، گفت: مسئله ثبت نام برای بیمه بیکاری مدت‌هاست که مطرح شده و با وجود این‌‌که افراد زیادی هم برای آن مراجعه کرده‌اند، اما متاسفانه پرداخت نمی‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: افراد برای بیمه بیکاری امروز تشکیل پرونده داده‌اند، مراحل آن را گذارنده‌اند اما از سوی تأمین اجتماعی چیزی پرداخت نشده است. 

باقری بنابی با تاکید بر این‌که در این شرایط بانک‌ها می‌توانند به کمک مشاغل آسیب‌دیده بیایند، عنوان کرد: امروز سیستم بانکی ما باید قد علم کند و به صورت قاطع اطلاعاتی را از دولت، وزارت صنعت و معدن و اتاق اصناف دریافت کند و یک وام اساسی نه در حد ۵ الی ۶ میلیون تومان بلکه وام‌هایی که بتواند چک و معوقات بانکی ایجاد شده در این چند ماه را تا حدودی حل و فصل کند، به افراد بدهد.

وی گفت: این روزها بحث وام زیاد مطرح می‌شود، اما هنگامی که صحبت از وام برای مشاغل آسیب دیده می‌شود منظور ارقامی است که مشکلات یک فردی که بر اثر کرونا کسب و کارش آسیب دیده است را مرتفع کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار بحث بیمه بیکاری و وام ما می‌توانیم یکسری امتیازاتی مانند معافیت‌های مالیاتی به کسب و کارهایی که در این ۵ ماه ضرر دیده‌اند بدهیم که ان‌شاالله ما هم در کمیسیون این موضع را بررسی خواهیم کرد.