60 درصد مشکلات در روستاها مشکل مدیریتی است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای منطقه که با حضور جمعی از مسئولان، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد؛ اظهارکرد: هدف از تشکیل این جلسات ایجاد هماهنگی های بیشتر و بهتر توسط ادارات و دهیاران است.

وی با بیان اینکه پیگیر افزایش برداشت آب از زرینه رود هستیم؛ تصریح کرد: برنامه های خوبی برای تأمین آب شرب شهرستان داریم و امیدواریم قدم های مؤثری در آینده نزدیک در این ارتباط برداشته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم جمع آوری انشعابات غیرمجاز در سطح روستاها افزود: تعدادی چاه آب در سطح روستاهای منطقه از مدار خارج شدند که امیدواریم نسبت به احداث چاه های جایگزین برای تأمین آب اقدام گردد.

باقری بنابی سپس با اشاره به مشکلات کشاورزان در خصوص تولید و فروش محصولات کشاورزی بیان کرد: با وجود اینکه در مجلس از وزارت جهادکشاورزی پیگیر ضررهای وارده به کشاورزان از بابت نبود بازار برای فروش محصولات هستیم. از طرف دیگر مسئولان جهادکشاورزی شهرستان باید در ابتدای سال زراعی کشاورزان را با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات کشاورزان از آینده بازار محصولات کشاورزی توجیه کنند تا کشاورزان بیش از این متضرر نشوند.

وی گفت: برای مثال در شهرستان بناب هویجی که باید سطح کشت آن 200 هکتار باشد در سال زراعی 600 هکتار به کشت محصول هویج اختصاص یافته است و این امر نیز باعث شده قیمت هر کیلو هویج در بازار کمتر از یک هزار تومان باشد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه 50 یا 60 درصد مشکلات طرح شده از سوی دهیاران مشکل مدیریتی است، از مسئولان ادارات خواست تعامل سازنده ای را با دهیاران و شوراهای اسلامی داشته باشند.

باقری بنابی همچنین مسئولان راهنمایی و رانندگی شهرستان را ملکف کرد تا در خصوص ورود ماشین آلات سنگین به داخل روستاها چاره اندیشی کنند.