نحوه بازگشایی مدارس در شهرستان بناب مشخص شد

به گزارش بناب نیوز، جلسه هماهنگی آغاز سال تحصیلی جدید به ریاست فرماندار شهرستان بناب و با حضور مدیر آموزش و پرورش و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب و سایر اعضاء برگزار شد.

در حاشیه این جلسه فرماندار شهرستان بناب در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید در خصوص بازگشایی مدارس از روز ۱۵ شهریور ماه اظهار داشت: بر اساس برنامه های اعلام شده، از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه ۹۹ مدارس شهرستان بناب دایر خواهند شد. 

امین رفیعی گفت: تاکید بر حضور ۵۰ درصدی دانش آموزان در کلاس های درس می باشد و در مدت حضور دانش آموزان صرفا تدریس دروس بوده و  بقیه فرآیندهای آموزشی از قبیل تمرین و رفع اشکال از طریق استفاده از برنامه شاد خواهد بود.

وی از تعطیلی فعالیت های ورزشی و کلاس های فوق برنامه خبر داد و گفت: جهت رعایت پروتکل های بهداشتی بوفه‌های مدارس تعطیل، آبخوری ها و آب سرد کن ها نیز بسته خواهند بود.

رفیعی ضمن اشاره به الزامی بودن استفاده از ماسک هم برای کادر اجرایی مدرسه و هم برای دانش آموزان، از والدین خواست مواد غذایی و آب آشامیدنی لازم را برای فرزندان خود تهیه و دانش آموزان در مدرسه به همراه خود داشته باشند.

امین رفیعی با اشاره به اینکه چک لیست های بررسی رعایت نکات بهداشتی از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب تهیه شده است گفت: اکیپ های شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از فردا از تمامی مدارس شهرستان بازدید به عمل خواهند آورد و اگر در این بازدید ها مشاهده شود در مدرسه ای موارد بهداشتی رعایت نمی شود، تا رفع مشکل اقدام به تعطیلی آن مدرسه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب ادامه داد: زمان های استراحت دانش آموزان در مدرسه به صورت یکسان نخواهد بود و این زمان ها به صورت متناوب برنامه‌ریزی شده است تا از ازدحام دانش آموزان در حیاط و سالن های مدرسه جلوگیری به عمل آید.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مدت‌ها در جامعه خواهد بود و آموزش نیز تعطیل بردار نیست از اینرو باید فعالیت‌های آموزشی را با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام دهیم.

وی حداکثر زمان حضور دانش آموزان در کلاس را ۳۵ دقیقه اعلام کرد و گفت: امسال فرآیند بازگشایی مدارس به طور بی سابقه ای متفاوت تر از سالهای گذشته خواهد بود لذا از والدین و معلمان درخواست می کنم آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه نمایند تا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی شاهد شروع آموزشی توام با سلامت و آرامش در مدارس باشیم. 

فرماندار شهرستان بناب در پایان گفت: هر گونه تغییر در برنامه های آموزشی که از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.