کاهش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی / دانشگاه برای بقای خود نیازی به ساختمان سازی ندارد

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، عزیز جوانپور در آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد شهرستان بناب اظهار داشت: شهرستان بناب در حوزه صنعت، کشاورزی و فرهنگ سرآمد است و وجود حوزه علمیه قدرتمند پتانسیل و ظرفیت بالایی برای شهرستان بناب است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون در حال گذار است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب علیرغم داشتن ظرفیت های بالا در پرداخت حق و حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی خود مانده است. لذا هیأت علمی و مسئولان دانشگاه آزاد واحد بناب باید به فکر درآمدزایی باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی سپس از کاهش 130 هزار نفری دانشجو در دانشگاه آزاد استان به 48 هزار دانشجو خبر داد و گفت: قابل قبول نیست که مسئولان و اساتید واحدهای دانشگاهی همان سیاست های قبلی را ادامه بدهند و تا زمانی که این تفکر از واحدهای ما جمع نشود همچنان در پرداخت مطالبات همکاران مشکل جدی خواهیم داشت.

جوانپور اذعان کرد: دانشگاه آزاد باید فارغ التحصیلانی را تربیت کند که کارآفرین و دارای مهارت های لازم باشند و برای تحقق آن تمام سایق حاضر در دانشگاه باید پای کار بیایند.

وی تأکید کرد: باید خط و خطوط را کنار گذاشت و مسئولان شهرستان نیز باید به کمک دانشگاه بیایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب طرح هایی آماده کرده ایم که اگر اجرایی شوند ظرف یک سال آینده شاهد به بار نشستن ثمرات آنها خواهیم بود.

جوانپور تصریح کرد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان و اساتید باید شب و روز بصورت جهادی کار کنند و در این شرایط و موقعیت نیز مسئولی که رأس کار می آید باید روحیه جهادی داشته باشد.

در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات 4 ساله سیدعبدالله حجتی، سیدفضل الله رضوی پور به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب منصوب شد.

سیدابوالفضل رضوی پور رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در سخنانی ضمن قدردانی از حسن نیت مسئولان سازمان و شهرستان در واگذاری این مسئولین به ایشان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در حالی که طی سال های اخیر همواره دومین واحد استان از لحاظ پتانسیل، ظرفیت، تعداد دانشجو و نیروی انسانی بود ولی در سال های اخیر در کنار برخی واحدهای دانشگاهی واحد بناب نیز با کاهش شدید دانشجو و مشکلات مالی مواجه شده است.

وی بیان کرد: به عنوان یک فرد دانشگاهی سعی خواهیم کرد با محوریت عدالت و همدلی سعی خود را در تربیت نیروهای در تراز انقلاب بکار گیریم و بطور جدی از تبعیض و ویژه خواری جلوگیری خواهیم کرد.