مبتلا شدن 5 دانش آموز و 3 نفر از فرهنگیان بناب به ویروس کرونا

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، علی نیّرپور در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با ارائه گزارشی از بازدید اکیپ‌های بهداشت و درمان شهرستان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدارس شهرستان همزمان با بازگشایی مدارس گفت: آنچه مد نظر است رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدارس روستایی منطقه را شاهد نیستیم.

وی از ۲.۵ برابر شدن آمار بستری‌های مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بناب در طول دو هفته گذشته خبر داد و افزود: در هفتم شهریور ماه تعداد کل بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا به ۳ نفر در بناب کاهش یافته بود که متأسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش سرسام آور آمار مبتلایان به این بیماری هستیم که اگر این وضعیت ادامه یابد و مردم رعایت نکنند یک فاجعه انسانی را در شهرستان بناب شاهد خواهیم بود.

مسئول امور بهداشتی و درمانی شهرستان بناب تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ۶۸۳ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۱۷ نفر فوتی داشتیم و ۵۴۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان و مراکز درمانی بناب ترخیص شدند.

نیّرپور ضمن تأکید به مردم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات انسانی و استفاده از ماسک اظهار کرد: متأسفانه در روزهای اخیر از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۵ نفر دانش آموز و ۳ نفر را از فرهنگیان عزیز تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود متوسط سن فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا را بین سنین ۶۰ الی ۸۰ سال اعلام کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب همچنین گفت: هم اکنون ۱۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) بناب بستری هستند.