یادداشت / مشکل ازدحام مردم در برخی از بانک‌های بناب در روزهای کرونایی

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، در شرایطی که شهرستان بناب نیز جزو 43 شهرستانی است که به عنوان شهر پرخطر اعلام شده و محدودیت‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونای شهرستان در حال اجراست، ولی ازدحام بیش از حد مردم در برخی بانک‌های این شهرستان علی الخصوص بانک ملی باعث شده تا در بعضی موارد با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گیرد و این مسأله خطر احتمالی ابتلاء به ویروس کرونا را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، اندکی تأمل در تعداد مبتلایان و فوت شدگان نظام بانکی در قیاس با کسانی که در خط مقدم دفاع از بیماران مبتلا به ویروس شده‌اند، نشان دهنده یک سوراخ در کشتی سلامت جامعه در مقابل کروناست.

از آنجایی که این روزها شیوع ویروس کرونا در جامعه بیداد می‌کند ولی تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در کلان و بدون تفکر باعث بزرگ شدن سوراخ کشتی سلامت مردم در جامعه شده است و در صورت عدم توجه جدی، پایان آن منجر به غرق شدن کشتی با تمام سرنشینان آن خواهد بود.

تعطیلی نمازجمعه، اجتماعات، مدارس، مکان‌های تفریحی و ... اقدامات خوبی است ولی اگر همه کانون های تجمع مردم و انتقال بیماری همزمان کنترل نشوند، زحمات مسئولان ابتر خواهد ماند.

با این مقدمه و در شرایطی که مسئولان شهرستان و اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان با بسیج امکانات مصمم هستند با اجرای برخی محدودیت‌ها این ویروس را کنترل کنند ولی به دلیل عدم توجه ‌و تصمیم درست از سوی مسئولان و عدم همراهی مردم و ازدحام آنها در بانک ها به دلایل مختلف از جمله دعوت از مردم برای دریافت وام کرونا، وام ودیعه مسکن و غیره در بانک ملی باعث شده تا این روزها شاهد حضور تعداد کثیری از مردم در بانک ملی شعبه مرکزی بناب باشیم.

یکی از کارکنان بانک ملی به خبرنگار ما می گوید:« حجم زیاد مراجعه کنندگان به بانک ملی در روزهای اخیر بسیار نگران کننده است.»

با این اوصاف، انتظار می‌رود مسئولان امر با اتخاذ تدابیری جدید از مراجعه مستقیم مردم به بانک‌ها برای دریافت وام جلوگیری کرده و مانع افزایش مبتلایان به ویروس کرونا شوند. زیرا تا زمانی که مردم در شعب بانک‌ها حضور داشته باشند، سلامت رسیدن این کشتی به مقصد غیرممکن خواهد بود.

نگارنده: جاوید بنابیان