دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی بالاترین رتبه درآمدزایی/ توقع امروزی از دانشگاه کیفیت محوری است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، ابوالفضل غنی زاده امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه پیام نور مرکز بناب اظهار داشت: به دانش و نیز آموزش باید نگاه ویژه داشت همانطوری که دین نیز همان نگاه را به آن دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها شاخصه توسعه هر کشوری هستند؛ تصریح کرد: در شرایط فعلی دانشگاه بایستی برای تأمین نیازهای جامعه در حوزه های مهارتی گام بردارد از این رو هدف ما در دانشگاه کمک برای رسیدن به شاخصه های پایدار توسعه است و امروز دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی بالاترین رتبه درآمدزایی و در کنار آن تراز علمی را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی افزود: مأموریت دانشگاه نسبت به گذشته فرق کرده است و باید در معضلات اجتماعی ورود کند و با برگزاری همایش هایی در بحث بصیرت افزایی نقش خود را ایفا کند.

غنی زاده شهرستان بناب را شهرستان نخبه پرور نام برد و اظهار کرد: امیدواریم مراکز آموزش عالی مستقر در شهرستان درکاهش معضلات و آسیب های اجتماعی تأثیرگذار باشند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های بیش از 4 ساله سعید رادمرد خاطرنشان کرد:  رادمرد در دوران مسئولیت خود بدون چالش و تخلفات انضباطی مجموعه را مدیریت کردند.

معاون دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی سپس  عطاءالله زرفشان را به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور مرکز بناب معرفی کرد.

برپایه این گزارش، در این مراسم که با حداقل ظرفیت صندلی‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، سعید رادمرد رئیس سابق دانشگاه پیام نور مرکز بناب طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیأت علمی و کارکنان مرکز و مسئولان شهرستان بخاطر همکاری صمیمانه با ایشان در طول 52 ماه مسئولیت خود گفت: اگر موفقیتی داشته ایم حاصل تلاش همکاران بوده است.

این گزارش حاکی است، در ادامه این جلسه رئیس جدید دانشگاه پیام نور مرکز بناب نیز از تشکیل اتاق فکری قدرتمند برای توسعه و پیشرفت دانشگاه پیام نور مرکز بناب خبرداد و گفت: امیدواریم با اتخاذ تصمیمات مناسب برای پیشرفت روزافزون دانشگاه پیام نور بناب قدم برداریم.

عطاءالله زرفشان همچنین با تأکید بر کیفی سازی در دانشگاه پیام نور اذعان کرد: با توجه به پایین آمدن ظرفیت دانشجویی در دانشگاه های کشور باید از توسعه کمی صرف نظر و بیشتر در راستای کیفی سازی گام برداشته شود و هدف ما نیز در دانشگاه پیام نور کیفی سازی با برگزاری دوره های مهارت افزایی و ایجاد مرکز رشد است.

فرماندار بناب نیز در نشستی که با مسئولان پیام نور استان آذربایجان شرقی و مرکز بناب در محل فرمانداری ترتیب یافت، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های ارزنده سعید رادمرد در طول مسئولیت خود در پیام نور مرکز بناب برای دکتر زرفشان رئیس جدید این دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

شهریار فتحی با اشاره به ظرفیت های شهرستان بناب خواستار ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین اظهار امیدواری کرد با توجه با وجود زیرساخت های لازم و هیأت علمی توانمند، در آینده نزدیک شاهد افزایش رشته های جدید تحصیلی علی الخصوص در مقطع کارشناسی ارشد در پیام نور مرکز بناب باشیم.

عطاءالله زرفشان دارای مدرک تحصیلی دکترای برنامه ریزی شهری و عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز بناب است و دو دوره تصدی مسئولیت معاونت پیام نور مرکز بناب در مقاطع مختلف را در سوابق اجرایی خود دارد.

هم اکنون قریب یک هزار و 200 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مختلف در دانشگاه پیام نور مرکز بناب مشغول به تحصیل هستند.