کشف کوزه سفالی مربوط به دوره قبل از میلاد در شهرستان بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از کشف کوزه سفالی در شهرستان بناب خبر داد و گفت: به دنبال بازدید‌های مکرر و دوره‌ای که توسط مراقبان آثار تاریخی و فرهنگی از محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای تاریخی انجام می‌شود، یک قطعه سفالی به ‌شکل کوزه در یکی از محوطه‌های ثبتی شهرستان بناب کشف شد که برابر مشاهدات اولیه مربوط به دوره قبل از میلاد است، ولی اعلام نظر قطعی توسط کارشناسان و باستان‌شناسان اداره‌کل بعد ار انجام بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: یگان حفاظت استان با توجه به انجام بازدیدهای دوره‌ای از آثار و محوطه‌های تاریخی در سطح استان، اقدام به پایش سطحی، ثبت وضعیت فعلی و قبلی می‌کند که قطعه سفال مذکور نیز در جریان همین بازدیدها کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در خصوص آثار باستانی هر کشور، حفاظت و نگهداری اصولی از آنها در برابر فرسایش گسترده در گذر زمان و شرایط جوی است که در این راستا انجام مطالعات گسترده و اقدامات مرمتی بسیار ضروری است که به همین منظور یگان حفاظت میراث فرهنگی با همراهی و همکاری عموم مردم به ثبت وضعیت اثر و اعلام تغییرات فرسایشی آنها اعم از محوطه، تپه‌ها، بناها ، پل‌ها و ... می‌پردازد.

داداشی خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییرات و فرسایش در آثار استان، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به‌صورت مشارکت اجتماعی و دوستدار میراث فرهنگی، اطلاع دهند.