آشفته بازار قیمت ها و عوام فریبی برخی فروشگاه های زنجیره ای در بناب!

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، توسعه فروشگاه های زنجیره ای در کشور و به تبع آن در شهرستان بناب نیز طی سال های اخیر رشد شتابانی داشته و هم اکنون 8 واحد از فروشگاه های زنجیره ای در بناب فعال هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت مایحتاج مورد نیاز مردم سر سازگاری با آنها را ندارد و قیمت کالاها هر روز روند صعودی را طی می کند و بهای یک محصول در یک فروشگاه حتی با فروشگاه های کناری آن تفاوت دارد اما آنچه در این میان آزاردهنده است، عوام فریبی برخی فروشگاه های زنجیره ای است که این روال را در پیش گرفته اند.

چندی پیش محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی در یک برنامه زنده تلویزیونی از زد و بند فروشگاه های زنجیره ای با شرکت های بسته بندی خبرداد و گفت: « برخی فروشگاه های زنجیره ای با همکاری و زد و بند با شرکت های بسته بندی کننده و یا تولیدکننده قیمت روی کالا را بالاتر ثبت می کنند که بعداً برای اعمال تخفیف های جذاب آزادی عمل بیشتری داشته باشند.»

این در حالی است که فروشگاه های زنجیره ای همواره تخلف در ارائه تخفیف را رد کرده و حتی آن را غیرممکن خوانده اند.

لذا در این زمینه می توان به تخلف خاص برخی فروشگاه های زنجیره ای نیز اشاره کرد که علیرغم تبلیغات فراوان و ادعای در نظرگرفتن تخفیفات ویژه برای فروش کالاها، قیمت کالاهایی که در انبار داشته اند را بالا برده و با قیمت جدید به مشتریان عرضه می کنند.

بر اساس این گزارش، برخی از این مجموعه های تجاری اخیراً در اقدامی خلاف قانون محصولات خود را با نرخ بیش از آنچه بر روی کالا و اتیکت درج شده است، به مشتریان خود فروخته و ادعا می کنند که وقت نکرده ایم قیمت های جدید را روی اتیکت ها تغییر دهیم و مشتری بر اساس قیمتی که بر روی اتیکت درج شده است، اجناس را برداشته ولی در صندوق با قیمت دیگری آن را محاسبه می کنند که اخیراً این تفاوت نرخ اجناس در برخی فروشگاه های زنجیره ای اعتراض بسیاری از خریداران را به دنبال داشته و آنها مجبور شده اند با متصدیان فروشگاه ها درگیری لفظی پیدا کنند.

از این رو، عدم برخورد با این نحوه گران فروشی و همچنین اطلاع رسانی ضعیف از برخوردهای صورت گرفته با سایر فروشگاه ها و ... آنان را به سوءاستفاده از ضعف نظارت و برخورد ترغیب خواهد کرد.

ضروری است نهادهای مسئول در این حوزه با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران راه را برای تحریم های داخلی و فشار بیشتر به مردم را با نظارت های دقیق و مستمر ببندند.

گفتنی است، در سال های اخیر با گسترش فروشگاه های زنجیره ای مختلف در سطح شهر مردم به دلیل دسترسی آسان به طیف زیادی از کالاها و خدمات در یک مکان و همچنین وجود تخفیف هایی در قیمت اجناس استقبال خوبی از آنها کرده اند.

نگارنده: جاوید بنابیان