امنيت از ضروريات زندگي بشر است که نیازمند مشارکت همگاني است

به گزارش بناب نیوز، سرهنگ سهراب شفقی، در نشست تعاملي با روسای حوزه بسیج و اتاق اصناف و جمعی از بازاریان شهرستان بناب اظهار داشت: امنيت اجتماعي در جامعه به عنوان بخشي از نظام اجتماعي، شاخصي براي ارزيابي مسئوليت پذيري افراد در قبال خود و ديگران است.

وي افزود: پايه هاي اصلي نظم و امنيت، به ميزان ارتباط مشترک بين افراد جامعه بستگی دارد که در اين خصوص اطلاع رساني و افزايش سطح آگاهي عمومي، مي تواند ارتباط بين افراد جامعه و عوامل نظم دهنده نظام اجتماعي را افزايش داده و در کاهش جرایم نقش داشته باشد.

اين مقام انتظامي ادامه داد: امنيت يک توليد اجتماعي است و تنها با اقدامات امنيتي و انتظامي صرف ،فراهم نمی شود.

فرمانده انتظامي شهرستان بناب تصریح کرد: اگر مي خواهيم امنيت پايدار را ايجاد کنيم، بايد همه سازمان ها، ارگان ها و حتي اقشار مختلف مردم در کنار نيروي انتظامي با همدلي و مشارکت همه جانبه تلاش کنند.

سرهنگ شفقی خاطرنشان کرد: هر چند امروز يکي از دغدغه هاي پليس، ايجاد امنيت مطلوب براي شهروندان در سطح جامعه است، اما نياز است اقدامات پيشگيرانه لازم هم از سوي مردم و هم از سوي نهادهاي خدمات رسان انجام پذيرد و با مشارکت در ايجاد امنيت، پليس را در انجام اين ماموريت خطير ياري کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان بناب در خاتمه ارائه آموزش هاي مورد نياز به كسبه و متصديان واحدهاي صنفي را از الزامات و اولويت هاي اين قشر از جامعه دانست و گفت: گرفتن فرصت ارتكاب جرم از مجرمان رويکرد امروز ناجا است و پليس همواره به آموزش همگاني مورد نياز صنوف مختلف، توجه كرده و به طور مستمر در اين راستا تلاش مي کند.

در ادامه این نشست محسن اسعدی رئیس اتاق اصناف شهرستان بناب نیز ضمن قدرداني از زحمات بي شائبه و شبانه روزي فرماندهي و کارکنان انتظامي شهرستان در راستای برقراري امنيت مطلوب در سطح شهرستان خصوصا” دستگیری سارقان مسلح طلافروشی، بيان داشت: آنچه که براي ما مهم است همکاري، همدلي و هميت در منطقه است که با ياري خداوند متعال و با مديريت خوب فرمانده انتظامی شهرستان برقرار شده است.

گفتني است در پايان این نشست رئیس اتاق اصناف با اهداء لوح تقدیر از فرمانده انتظامی شهرستان تجلیل کرد.