ضرورت ارتقای گمرک بناب از دفتر به اداره/ صادرات 375 میلیون دلار کالا از گمرک بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، شهریار فتحی در نشست مشترک بررسی مشکلات گمرک بناب و صادرکنندگان شهرستان که با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و ناظر گمرکات استان ترتیب یافته بود، با اشاره به موقعیت اقتصادی این شهرستان  اظهار داشت: در 8 ماهه امسال بیش از 154 هزار تن به ارزش 375 میلیون دلار کالا از گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد از لحاظ وزنی و 135 درصد از لحاظ ریالی رشد داشته است.

وی، با اشاره به افزایش حجم صادرات از گمرک این شهرستان افزود: ارتقای دفتر گمرک به اداره در بناب از جمله مطالبات مسئولین شهرستان و صاحبان صنایع است و قطعاً اداره این حجم کار و صادرات با دو نفر کارشناس امکان پذیر نبوده و نیاز به افزایش چارت سازمانی دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس از اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت پایانه صادراتی در بناب و راه اندازی آن خبر داد و گفت: از آنجایی که بخشی از تولیدات و صادرات شهرستان با واردات برخی کالاها انجام می گیرد، از این رو صدور مجوز فعالیت وارداتی برای گمرک بناب نیز ضروری است.

گفتنی است گمرک شهرستان بناب با توجه به صادرات حجم انبوهی از کالاهای تولیدی صنعتی و کشاورزی در بهمن ماه سال 1393 ایجاد و آغاز به کار کرد.

افزایش سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران و توسعه شهرک صنعتی بناب، افزایش صادرات انواع کالاها به خارج از کشور نسبت به چند سال گذشته و همچنین حمایت دولت از صدور کالا و ضرورت ارز آوری از طریق صادرات از عمده دلایل ضرورت ارتقای گمرک بناب از دفتر به اداره و افزایش کارکنان آن است.