گمرک بناب باید از دفتر خارج و به اداره ارتقاء یابد/ضرورت تأمین ناوگان حمل و نقل لازم برای صادرات

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی در نشست مشترک بررسی مشکلات گمرک بناب و صادرکنندگان شهرستان که با حضور ناظر گمرکات آذربایجان شرقی، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مسئولان و صادرکنندگان و صاحبان صنایع ترتیب یافته بود، با اشاره به عملکر قابل تحسین گمرک بناب گفت: با این میزان صادرات گمرک بناب باید از دفتر خارج و سریعاً به اداره ارتقاء یابد و مجوزهای لازم برای امر واردات را در این گمرک فراهم سازیم.

علی اصغر عباس‌زاده با بیان اینکه بناب جزو شهرستان های استراتژیک در کشور است؛ اظهار کرد: تلاش و فعالیت تولیدکنندگان و صنعتگران بناب ستودنی است و برای بها دادن به این تلاشگران بایستی زمینه صادرات تولیدات آنها نیز فراهم و تسریع شود.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز نیز در این نشست گفت: در زمانی که دولت برای کوچک تر کردن بدنه دولت تلاش می کرد گمرک بناب راه اندازی شد که این نشان از عزم و همت صاحبان صنایع و پیگیری مسئولین شهرستان دارد.

لیلی اورنگی با بیان اینکه گمرک بناب جزو گمرکات فعال در استان و کشور است؛ افزود: فعالیت های گمرک بناب و میزان صادرات شهرستان نشان می دهد که گمرک بناب ظرفیت لازم را برای ارتقاء به اداره گمرک دارد و تلاش ما این است که برای ارتقای گمرک بناب قدم برداریم، چرا که زیرساخت‌های لازم برای این امر در شهرستان فراهم است.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین ناوگان حمل و نقل لازم برای صادرات محصولات گفت: متأسفانه ناوگان حمل و نقل کشورمان دارای استانداردهای لازم جهانی نبوده و جزو ناوگان های فرسوده حساب می‌شود.

اورنگی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که تمام نیاز صادرکنندگان برای حمل کالا را تأمین کنیم.

بر اساس این گزارش، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز و ناظر گمرکات استان در ادامه حضور در شهرستان بناب به اتفاق مسئولان شهرستان از واحدهای تولیدی و بسته بندی خشکبار آذرتاک و فولاد آذرحدید بناب بازدید بعمل آوردند.