برگزاری اختتامیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بناب، اختتامیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، با عنوان "پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد" با سخنرانی امام جمعه شهرستان بناب، به صورت مجازی، از طریق شبکه دانش آموزی شاد و نرم افزار اسکای روم به صورت پخش زنده برگزار شد. 

حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب با اشاره به اینکه مسئله نماز امر شاخصی است که از طرف پروردگار متعال ابلاغ شده است بیان کرد: آیه صریح قرآن است که اقامه فریضه نماز وظیفه همه مسلمانان است و هیچ فریضه ای به اندازه نماز مورد تاکید قرار نگرفته است.

امام جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: امام علی علیه السلام در نهج البلاغه نیز تاکید فراوان بر محافظت و مراقبت از نماز دارند.  

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به آیات قرآن کریم که در آن از جهنمیان پرسیده می شود چرا در این وضعیت افتاده اید، ادامه داد: آنها می گویند ما در دنیا از نمازگزاران نبوده ایم یا نماز را سست شمرده ایم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان بناب گفت: در بیانات امام امت (ره) نیز می بینیم که تاکید فراوان به نماز اول وقت وجود دارد.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه کلید همه مشکلات، نماز و خصوصا نماز اول وقت می باشد ادامه داد: اگر به دنبال حل مشکلات در دنیا و آخرت هستیم باید به نماز اول وقت اهتمام داشته باشیم زیرا که کلید همه مشکلات نماز اول وقت با خضوع و خشوع می باشد.

وی گفت: امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا اهتمام ویژه به نماز اول وقت داشتند همچنین حضرت علی علیه السلام نیز حتی در میدان نبرد به نماز اول وقت التزام داشتند که این نشان از اهمیت فراوان نماز اول وقت است.

در ادامه حسین پارسامهر مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری (س) و تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت حماسه نهم دی، با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت یک جامعه برای شکل دادن به شخصیت و هویت انسان است بیان داشت: این فرصت بزرگ در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تربیت انسان شایسته و صالح هدف اصلی آموزش و پرورش است که در سند تحول بنیادین نیز، به تربیت دانش آموزان در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره شده است.

پارسامهر ادامه داد: آموزش و پرورش بهترین نهاد برای کاشتن نهال معنویت و اخلاق در قلب و جان دانش‌آموزان می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: نماز رسالت همه انبیاء، برترین اعمال و ستون دین است و تنها عبادتی است که در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی شود.

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت در مدارس بیان کرد: یکی از ملاک های اصلی آموزش و پرورش برای ارزیابی، میزان اهمیت دادن به برپایی نماز جماعت می باشد.

پارسامهر در پایان از تلاش ها و حمایت های امام جمعه شهرستان بناب و همچنین مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر عجل الله شهرستان بناب، به جهت ساماندهی ائمه جماعت در مدارس و حمایت های همه جانبه از آموزش و پرورش شهرستان بناب تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه زینال اسد زاده معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بناب ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به خطبه ۲۲۲ نهج البلاغه، «خداوند ذکر و یادش را صیغل روح ها قرار داد تا گوش های سنگین با یاد خدا شنوا و چشم های بسته با یاد او بینا شوند» به عملکرد حوزه  اقامه نماز آموزش و پرورش پرداخت و گفت: دانش آموزان مدارس شهرستان بناب با همکاری معاونین و مربیان پرورشی مدارس، اقدام به تهیه مقاله، پوستر، کلیپ و تولید محتوای الکترونیکی کرده اند که مجموعه آثار ارسالی به منطقه ۸۷ مورد می باشد.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بناب گفت: در بین آثار ارسالی، مقاله هانیه کاشف، در این مراسم ارائه داده شد.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از همکاری صمیمانه مجموعه حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب و حمایت های امام جمعه شهرستان بناب تقدیر و تشکر می نمایم.

لازم به ذکر است در پایان این برنامه از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت و نماز و همچنین از دانش آموزانی که در رشته طناب زنی و شطرنج در مسابقات کشوری حائز کسب رتبه برتر شده بودند تجلیل به عمل آمد.