به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور که از دیروز با حضور در استان آذربایجان شرقی وضعیت صنعت استان را مورد بررسی قرار داده است امروز از شهرستان بناب بازدید کرد.

این بازدید با حضور استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه شهرستان بناب و جمعی از مسئولین استانی با افتتاح یک واحد فولادی و یک واحد صنعتی فرآوری کشمش و همچنین کلنگ زنی طرح توسعه یک شرکت فولادی دیگر در شهرستان بناب همراه بود.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان بناب با اشاره به افزایش صادرات طی ماه‌های اخیر، اظهار کرد: تا پایان سال نیز صادرات کشور روند صعودی خواهد داشت و با توجه به فشارهای اقتصادی موجود، ترازمان نسبتاً بد نبوده و صادرات و واردات مواد اولیه کارخانجات خوب انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: تأمین مواد اولیه کارخانجات، یکی از مهمترین کارهایی است که دولت اخیراً انجام داد و با اینکه اخیراً مشکلات بسیاری در این زمینه به وجود آمده بود، صادرکنندگانی که تعهد ارزی داشتند از محل واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات، تأمین شدند و این امر کمک بسیاری به صنعتگران کرد.

امام جمعه شهرستان بناب نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در صورت حمایت دولت از طرح‌های توسعه مدار این شهرستان شاهد روند رشد بسیار خوبی خواهیم بود، اضافه کرد: شهرستان بناب پتانسیل بالایی در زمینه صنعت را دارا است و در صورت حمایت بیشتر در دو سال آتی پتانسیل ایجاد ده هزار شغل در آن وجود دارد.

گفتنی است در جریان سفر وزیر صمت به شهرستان بناب مجتمع فولاد آذر حدید و کارخانه فرآوری کشمش آذرتاک بناب مورد بهره برداری قرار گرفت.