11 روستای شهرستان بناب به شبکه فاضلاب شهری متصل می‌شوند

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای تابعه شهرستان بناب که با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان برگزار شد افزود: اعتبار اولیه آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده و برای تکمیل این ۱۱ پروژه فاضلاب روستایی ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به مشکل اینترنت دانش آموزان روستایی تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش باید به حضوری کردن کلاس‌های روستاهای کم جمعیت و محروم از شبکه اینترنت اقدام کند و آن اداره در روستاهایی که فاقد بیمار کرونایی هستند، نسبت به تشکیل و برگزاری کلاس‌های حضوری دانش آموزان اقدام کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس از اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین قیر رایگان در کشور خبرداد و افزود: تلاش می‌کنیم سال آینده ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی را تحت پوشش قیر رایگان قرار دهیم.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین با اشاره به مشکل آب در منطقه بر ضرورت تغییر الگوی کشت تأکید و اظهار کرد: در روستاهای شهرستان نیازمند تغییر الگوی کشت هستیم.

وی بیان کرد: یکی از وظایف و مأموریت‌های اصلی دهیاران آگاه سازی اهالی و کشاورزان روستاها در خصوص الگوی کشت است؛ لذا ضروری است دهیاران نسبت به تشکیل کلاس‌های ترویج و آموزش کشاورزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ثبت منطقه گردشگری «صَوَر» در شهرستان بناب به عنوان پایگاه ملی گردشگری از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خواستار حفظ بافت سنتی روستای صور شد تا بستر برای جذب توریست و گردشگر به این منطقه فراهم شود.