جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز جزو وظایف دهیاران است

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، رضا لعلی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان که با حضور نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح روستاها جزو وظایف دهیاران است گفت: دهیاران باید از ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی در سطح روستا و حاشیه روستاها جلوگیری کنند.

لعلی با اشاره به ثبت نام کاندیداهای احتمالی انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در دوره ششم گفت: افراد ذی صلاح با در دست داشتن برگه عدم سوءپیشینه خواهند توانست ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در دوره جدید شوراهای اسلامی روستایی شرکت نمایند. لذا از امروز برای اخذ گواهی عدم سوءپیشینه اقدام نمایند.

وی سپس با انتقاد از سوءاستفاده‌های احتمالی از مهر شوراهای اسلامی روستایی افزود: استفاده از مهر شورا صرفاً برای امورات اداری شورا است. از این رو استفاده از مهر شورا در نامه‌ها و اختلافات خانوادگی غیرمجاز و ممنوع است و استانداری نیز به آن تأکید کرده و در صورت انجام هرگونه تخلف مجازات‌های کیفری نیز متوجه اعضای شوراها خواهد شد.

بر پایه این گزارش، در این جلسه دهیاران و مسئولان شوراهای روستایی نیز هر کدام به بیان مسائل و مشکلات روستاها پرداخته و بر حل مشکلات تأکید کردند.