پرداخت 23 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اشتغال‌زایی و حمایتی در 9 ماهه اول سال 99 در شهرستان بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و بخشدار مرکزی برگزار شد.

فرماندار بناب در این جلسه با بیان اینکه رفع مشکل بیکاری جوانان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه دولت‌ها می‌باشد اظهار داشت: بانک‌ها با اعطای تسهیلات در راستای توانمندسازی گروه‌های هدف نقش بسزایی در کاهش حجم بیکاری در شهرستان خواهند داشت.

شهریار فتحی میزان تسهیلات کم بهره اشتغال‌زایی و حمایتی پرداخت شده در ۹ ماه اول سال ۹۹ را ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دانست و گفت ۵۰ میلیارد تومان دیگر سهم شهرستان برای اشتغال می‌باشد که لازم است بانک‌ها اعتبارات باقی‌مانده را جذب کنند و حتی اجازه ندهند یک ریال از اعتبارات شهرستان بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها می‌بایست قانون را به نفع مردم تفسیر کنند اظهار داشت: حذف مقررات زائد، دست و پاگیر و غیر ضرور عامل بسیار مهمی در راستای واگذاری تسهیلات به مردم و ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهد بود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: سرمایه‌گذاران زمانی که احساس امنیت در یک منطقه بکنند و تکریم شوند سرمایه‌های خود را به آن منطقه خواهند برد و ضمن اینکه تولید اتفاق خواهد افتاد شاهد کاهش حجم بیکاری نیز خواهیم بود.

باقری بنابی نظارت بر وام‌ها و تسهیلات پرداخت شده را عامل مهمی در ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان دانست و از کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی شهرستان خواست تا نسبت به مددجویان و افراد نیازمند نگاه پدرانه و حمایت‌گرانه در طول اجرای طرح‌های اشتغال داشته باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب هم در این جلسه از موفقیت تنها ۱۸درصد از صاحبان مشاغل ورزشی آسیب دیده از کرونا در اخذ تسهیلات ویژه این مشاغل خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۲ نفر از ۶۵ نفر ثبت نام کننده صاحبان مشاغل ورزشی موفق به ثبت مجدد در سامانه کارا شدند که از این تعداد نیز بعلت سختی مراحل اخذ تسهیلات تنها ۱۲نفر به بانکها معرفی شدند

سید مجید یزدانی افزود: متاسفانه مبلغ تسهیلات دریافتی این افراد نیز کفاف اجاره های هنگفت ماهانه سالنهای ورزشی را که اکثرا بالای ۳۰میلیون ریال است نمیدهد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم توجه به اشتغالزایی در حوزه ورزش اظهارداشت: ورزشکاران با سالها تلاش و ممارست به حد مربیگری میرسند ولی متاسفانه در کارگروه اشتغال برای معتادین ترک کرده وام اشتغال اختصاص می یابد ولی حمایتی از ورزشکاران نمیشود!