کمبود روغن نباتی جامد و مایع مختص شهرستان بناب نیست / تعیین تکلیف آردهای مکشوفه در بناب ضروری است

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بناب در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب گفت: برای بازرسی‌های گسترده با کمبود نیرو مواجه هستیم.

حبیب خانبابایی با اشاره به کمبود روغن نباتی جامد و مایع در سطح شهرستان بناب اظهار کرد: این کمبود مختص شهرستان بناب نیست و کل استان و کشور درگیر این کمبود است.

وی از فرماندار و اعضای جلسه خواست با ایجاد شرایط از ظرفیت بازار برای ورود روغن مایع به بازار استفاده شود تا این کمبود تا حدودی جبران شود.

به گفته رئیس اداره صمت بناب، بخاطر تنظیم بازار تخم مرغ در شهرستان روزانه ۴ تن تخم مرغ به میزان ۲۰ درصد تولید در بناب در سطح شهرستان با نرخ تنظیم بازار توزیع می‌شود.

خانبابایی با تأکید بر ضرورت افزایش سهمیه آرد در بناب بیان کرد: سهمیه آرد مورد نیاز این شهرستان تحویل نمی‌شود و با وجود فعالیت ۱۲۰ واحد کباب پزی و حدود ۶ هزار نفر در صنایع و واحدهای مختلف تولیدی شهرستان باید سهمیه آرد شهرستان بناب افزایش یابد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی از لحاظ کالاهای مصرفی در بازار شهرستان احساس نمی‌شود ولی گرانی کالاها مردم را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان بناب نیز در این جلسه خواستار تعیین تکلیف آردهای مکشوفه در بناب شد.

رضا وقاری گفت: با توجه به اینکه رطوبت بالا باعث می‌شود تا آردهای مذکور فاسد شده و غیرخوراکی شوند، ضروری است آردهای مکشوفه تعیین تکلیف شوند.

وی همچنین از اداره غله و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بناب خواست هرچه سریع‌تر در خصوص این آردها تصمیم گیری نمایند.

رئیس اتحادیه نانوایان بناب در ادامه تصریح کرد: اگر تا ظرف حداکثر یک هفته آتی آردهای مذکور تعیین تکلیف نشود، فاسد و غیرخوراکی خواهد شد.

برپایه این گزارش، طی هفته‌های اخیر مردم شهرستان بناب با موضوع کمبود یا نبود روغن نباتی جامد و مایع در بازار مواجه هستند و بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که روغن نباتی در مغازه‌ها بسیار نایاب است و در صورت موجودی نیز گاهاً هر حلب روغن نباتی ۵ کیلوگرمی به قیمت ۱۶۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود!

گزارش میدانی حکایت از آن دارد که هنوز کمبودهایی در بازار روغن نباتی وجود دارد، موضوعی که به تأیید مسئولان ذی ربط هم رسیده است و فروشندگان نیز آن را به نرخ دلخواه در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

حال در این شرایط مردم این سوال را مطرح می‌کنند که اگر مشکل کمبود روغن نباتی مشکلی کشوری است، پس چرا روغن نباتی در بازار آزاد به قیمت ۱۶۰ هزار تومان موجود است؟!