در صورت سهل‌ انگاری بیماری کرونا، پیک چهارم بشدت خطرناک‌تر از پیک‌های قبلی خواهد بود

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه بررسی روند اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فرمانده سپاه ناحیه بناب،فرمانده انتظامی شهرستان، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت شهرستان بناب و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.

فرماندار بناب در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا در ماه‌های آبان و آذر روند صعودی در شهرستان دنبال می‌کرد گفت: پیش‌بینی‌ها از افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری خبر می‌داد و رنگ قرمز شهرستان بلحاظ کرونایی خود گواه روشنی بر این امر بود.

وی در همین راستا افزود: آنچه که منجر به توقف روند صعودی بیماری در شهرستان شد وحدت و همدلی بین آحاد مردم و مسئولین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بود.

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهرستان بناب، پرهیز از شرکت در تجمعات، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را عوامل موثر در کاهش روند صعودی بیماری در شهرستان دانست و گفت: پس از اعمال محدودیت‌ها و اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بسیجیان عزیز شاهد کاهش میزان ابتلا و فوتی‌ها در شهرستان بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند وضعیت بیماری کرونا در شهرستان آبی اعلام شده است اما این وضعیت بسیار شکننده بوده و آمارها از میزان افزایش ابتلایان به بیماری طی روزهای اخیر نسبت به هفته‌های گذشته خبر می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود در صورت سهل‌ انگاری و عادی انگاشتن وضعیت توسط مردم، پیک چهارم بیماری بشدت خطرناک‌تر از پیک‌های قبلی باشد.

دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه پس از اعمال محدودیت‌های شدید از اول آذر ماه و اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی از اول دی ماه شاهد کاهش میزان فوتی‌ها در سطح استان از ۴۰ نفر به ۶ نفر در روز هستیم اظهار داشت: وظیفه ما در مقابله با بیماری کرونا جلوگیری از مرگ‌های زودرس می‌باشد و هر اقدامی که منجر به حفظ حیات و زندگی انسان‌ها باشد باید در اولویت برنامه‌های ما قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تعداد افراد بستری شده در شهرستان بناب در حال حاضر ۱/۵ برابر متوسط استانی می‌باشد اظهار داشت: بناب بلحاظ موقعیت جغرافیایی بگونه‌ای است که محل ورود و خروج به سایر شهرستان‌ها بوده و بعنوان یک چهارراه عمل می‌کند و بر این اساس لازم است گروه‌های بسیجی با توان بیشتری در قالب طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی عمل کنند تا با شناسایی بیشتر مبتلایان و انجام اقدامات لازم از روند افزایشی بیماری جلوگیری بعمل آید.

صومی بر لزوم رعایت پروتکل‌های اعلام شده توسط مردم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بزرگترین تهدید عادی انگاری توسط مردم می‌باشد که لازم است از هرگونه غفلتی اجتناب شود.

دکتر نیرپور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه از توزیع ۸۵۰ بسته حمایتی به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بناب خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بناب ۳۹۰ فوتی مشکوک داشتیم که ۱۸۱ نفر با پی سی آر مثبت فوت شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) بناب بستری هستند گفت: اگر فکر کنیم کرونا در شهرستان بناب کاهش پیدا کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم با موج جدید شیوع کرونا مواجه خواهیم شد.