نماینده بناب: پرداخت یارانه نقدی موجب افزایش نقدینگی در جامعه می‌شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه شورای اداری شهرستان بناب خاطرنشان کرد: قرار بود منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها در جهت تکمیل پروژه های عمرانی، طرح های بهداشتی و حقوق کارمندان و فرهنگیان هزینه شود ولی به نظر می رسد انحرافاتی در این خصوص رخ داده است.

وی همچنین گفت: مجلس یازدهم تصمیم گرفت نسبت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام کند و پیش بینی می شود با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان عاید شود.

نماینده بناب و خوشه مهر با اشاره به اوضاع آشفته و نابسامان بورس طی هفته های گذشته اعلام کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از سرمایه گذاری مردم در بورس جمع شده که بایستی این میزان پول در بخش تولید و عمران و آبادانی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه از شفافیت بالایی برخوردار است؛ افزود: افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، عجله نکنند زیرا در طولانی مدت ضرر نخواهند کرد و بازار سرمایه به سمت تعادل و آرامش بیشتر حرکت می کند.

حجت الاسلام باقری بنابی از آغاز سرمایه گذاری برای احداث پروژه های فولاد و فاز جدید نیروگاه بناب خبرداد و گفت: مسئولین شهرستان باید حمایت از سرمایه گذاران را در اولویت کاری خود قرار دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به افزایش ۲۰۰ هکتاری برای توسعه شهرک صنعتی بناب، از واگذاری اجرای پروژه کنارگذر شرقی بناب به پیمانکار خبرداد.

حجت الاسلام باقری بنابی اعلام کرد: این پروژه به زودی کلنگ زنی خواهد شد که با اجرای این طرح یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان بناب تحقق خواهد یافت و این پروژه با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز و برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.