تالاب‌ها نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست و بقای زندگی ایفا می‌کنند

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، همایش گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها با حضور فرماندار شهرستان بناب ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بناب در این مراسم با اشاره به روز دوم فوریه که به عنوان روز جهانی تالاب نامگذاری شده است گفت: تالاب‌ها به عنوان یکی از اکوسیستم های فعال و حیاتی بر روی زمین نقش بسزایی در بقای زندگی و حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند.

شهریا فتحی گرامیداشت این روز را فرصتی مغتنم شمرد تا از طریق جلب توجه افکار عمومی به موضوع تالاب، در صیانت و حفاظت از آن‌ها کوشیده شود.

وی به وجود تالاب قره قشلاق به عنوان بزرگترین تالاب اقماری دریاچه ارومیه با مساحت بیش از ۲۲ هزار هکتار و انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در شهرستان اشاره کرد و گفت با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم از ظرفیت این تالاب در زمینه جذب و رونق بخشی به صنعت گردشگری در شهرستان استفاده بکنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این همایش بر ضرورت حفظ و نگهداری حق آبه تالاب قره قشلاق بناب تاکید کرد و اظهار داشت: تالاب‌ها از شوری آب‌های زیر زمینی جلوگیری می‌کنند. وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از معیشت‌های جایگزین از مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی جلوگیری شود.