شهرک دام‌پروری بناب کلنگ زنی شد

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، عصر امروز همزمان با بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر و در پنجمین روز از این دهه فرخنده طی مراسمی با حضور فرماندار بناب، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، مسئولین ستاد دهه فجر شهرستان، مسئولین جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین شهرستان کلنگ احداث شهرک دامپروری بناب به زمین زده شد.

بر اساس این گزارش، شهرک دامپروری شهرستان بناب با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیون ریال با توان و ظرفیت ۲۱ هزار دام در ۱۶۸ واحد دامی مجهز به سیستم تصفیه خانه پیشرفته و بدون تبعات زیست محیطی در اراضی روستای حاج مصیّب بناب کلنگ زنی شد.

این گزارش حاکی است، در کنار احداث شهرک دامپروری کشتارگاه صنعتی و کارخانه خوراک دام و طیور نیز در نظر گرفته شده است که با تکمیل این پروژه‌ها شاهد رونق دامداری اشتغال در منطقه خواهیم بود.

گفتنی است، شهرستان بناب به لحاظ برخورداری از اراضی وسیع کشت علوفه و پرورش محدود دام توسط روستاییان منطقه به صورت سنتی، احداث شهرک دامپروری این شهرستان امکان و فرصت مناسبی را برای توسعه کشت علوفه و نیز تولید و پرورش دام به صورت حرفه‌ای و سیستماتیک در اختیار کشاورزان و دامپروران منطقه و علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه قرار می‌دهد.