مردم با احساس رضایت از عملکرد شهرداری‌ها نسبت به پرداخت عوارض ترغیب می‌شوند

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه بررسی تعرفه عوارض شهرداری بناب به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بناب برگزار شد.

فرماندار بناب در این جلسه با اشاره به ضرورت وجود توسعه متوازن در سطح شهرستان اظهار داشت: شهرستان بناب در بخش‌های صنعتی و اقتصادی توسعه چشم‌گیری در طی سال‌های اخیر داشته است بگونه‌ای که بناب امروز پس از تبریز دومین شهرستان صنعتی استان می‌باشد اما متاسفانه در بخش شهری توسعه متناسب با سایر بخش‌ها اتفاق نیافتاده و امروز ما شاهد مسائل و مشکلات جدی در حوزه امور شهری و شهرداری هستیم.

شهریار فتحی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مسائل و مشکلات ریشه در تصمیمات نادرستی دارد که در گذشته در شهرداری‌ها اتخاذ شده گفت: امروز باید نقطه پایانی بر این مسائل گذاشته شود چرا که ماندن در گذشته گره‌ای از مشکلات را باز نخواهد کرد بلکه لازم است ضمن درس گیری از گذشته افق نگاه خود را به آینده معطوف نماییم.

فرماندار بناب با بیان اینکه شهرداری لازم است در جلب اعتماد عمومی شهروندان بکوشد گفت؛ یکی از راه‌هایی که مردم ترغیب به مشارکت در پرداخت عوارض شهرداری می‌شوند احساس رضایت عمومی نسبت به عملکرد شهرداری‌هاست که این مسئله از طریق ارائه مناسب خدمات شهری ممکن می‌شود.

فتحی بر لزوم استفاده از نیروهای شهرداری در پست‌های تخصصی تعریف شده تاکید کرد و گفت همچنان که ارائه خدمات عمومی به شهروندان وظیفه شهرداری ها می‌باشد دریافت عوارض نیز جزو حقوق شهرداری‌ها و وظایف شهروندان است لذا لازم است عوارض متناسب با وضعیت شهر بناب تعیین شده و اخذ گردد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر واقعی و شفاف بودن بودجه و تعرفه عوارض شهرداری ها اظهار داشت: اگر منابع درآمدی برای تحقق بودجه واقعی، پیش بینی و کارشناسی شده نباشد ضمن اینکه اتکای بودجه به کمکهای دولتی را بیشتر خواهد کرد، آسیب جدی به خدمات شهرداری ها وارد میکند که جبران آن در سال های آینده شاید امکان پذیر نباشد.