سازمان‌های مردم نهاد بستر مناسبی برای تربیت مدیران جوان می‌باشند

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور تقی‌زاده معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب و مسئولین سازمان‌های مردم نهاد (فعال در حوزه جوانان) شهرستان بناب و سایر شهرستان‌های همجوار برگزار شد.

فرماندار شهرستان بناب در این جلسه با بیان اینکه جوانان موتور محرک جوامع می‌باشند گفت: برخورداری از شادابی و نشاط دوره جوانی عامل موثر در پیشبرد اهداف جوامع می‌باشد بگونه‌ای که یکی از ویژگی‌های بارز جوامع توسعه یافته را می‌توان استفاده احسن از انرژی و نشاط دوره جوانی عنوان کرد.

شهریار فتحی به حضور جهادی و فعال جوانان در عرصه‌های مختلف خصوصا در زمان بروز بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و ... اشاره کرد و گفت جوانان بدون هیچگونه چشم داشتی همواره در خط مقدم جهاد و از خودگذشتگی قرار دارند.

رئیس ستاد جوانان شهرستان بناب با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستر و زمینه لازم برای فعالیت جوانان در سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت با توجه به اینکه جنس فعالیت در این سازمان‌ها داوطلبانه و غیر انتفاعی بوده و افراد بر حسب علایق و دغدغه‌های خود در این سازمان‌ها فعالیت می‌کنند باعث می‌شود تا بدور از ساختارهای خشک و متصلب اداری، روحیه خلاقیت، ابتکار و نوآوری در بین افراد تقویت شود و مشکلاتی که در حوزه عدم کار تیمی در کشور ما وجود دارد از طریق مشارکت و همکاری که در سمن‌ها و NGO ها اتفاق می‌افتد برطرف گردد.

وی سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را واسطه‌ای بین مردم و دولت‌ها دانست و گفت پیگیری مسائل و مشکلات مردم از طریق تشکل‌یابی در قالب سمن‌ها و NGO ها به مراتب راحت‌تر و سهل‌تر خواهد بود

فرماندار بناب همچنین حضور در سمن‌ها را عاملی موثر در کسب تجربه مدیریتی برای جوانان دانست و گفت این مسئله باعث می‌شود خلا ضعف سیستم اداری در پرورش مدیران جوان به مقدار بسیار زیادی برطرف گردد.

همچنین در این جلسه معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۶ موسسه مردم نهاد در حوزه جوانان در سطح استان فعال می‌باشد اظهار داشت امضای تفاهم نامه با وزارت کار بمنظور تشکیل شرکت‌های تعاونی و همچنین امضای تفاهم نامه با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه ارائه مجوز به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان در حوزه گردشگری از جمله اقدامات وزارت ورزش و جوانان می‌باشد که امیدواریم شاهد تحقق این اهداف و برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها باشیم.