افزایش 8 درصدی تولید و 28 درصدی صادرات مجتمع فولاد ظفر بناب

به گزارش بناب نیوز، حیدرعلی مردم خواه صبح امروز در بازدید سردار حسین دهقان مشاور نظامی مقام معظم رهبری از مجتمع فولاد ظفر بناب با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۵۰۰ هزار تن انواع فولاد در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، با تولید ۴۵۰ هزار تن تولید انواع میلگرد، پروفیل و ... طی ۹ ماه اخیر این شعار محقق شده است.

وی افزود: این مجتمع با این میزان تولید به بیش از ظرفیت اسمی خود رسیده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر با اشاره به اینکه این مجتمع از سال ۱۳۸۶ با همت مرحوم حاج جعفر اسماعیل ظفر بنیانگذار فولاد ظفر و پدر معنوی فولاد آذربایجان با یک خط تولید راه انداری شده است، اظهار داشت: مجتمع فولاد ظفر هم اکنون با بهره برداری از ۳ خط تولید برای ۶۵۰ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده است، که با راه اندازی خط تولید چهارم در اردیبهشت ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۱۰۰ نفر و ظرفیت تولید به ۱ میلیون تن در سال خواهد رسید.

مردم خواه به افزایش ۸ درصدی ظرفیت تولید و ۲۸ درصدی صادرات انواع فولاد به کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی اشاره کرد و گفت: مجتمع فولاد ظفر بناب با وجود تحریم های ظالمانه توانست ظرفیت تولید خود را افزایش و در طول این مدت عناوین بزرگترین مجموعه سلامت محور، نشان استاندارد، روابط عمومی برتر، صادر کننده نمونه را کسب نماید.

وی در پایان یادآور شد این مجتمع تنها واحد تولیدی کاملا خصوصی است که با پشت سر گذاشتن تمام مشکلات اقتصادی، توجه و حمایت ویژه دولت در امر تسهیل صادرات و کمک به توسعه و رشد مجموعه های تولیدی را می طلبد.