افزایش 15 درصدی سرقت در بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی بناب با اشاره به عملکرد ۱۱ ماهه این نیرو در بحث سرقت گفت: در ۱۱ ماهه امسال با افزایش ۱۵ درصدی سرقت در شهرستان مواجه بوده ایم که بیشتر سرقت ها از خانه باغ ها و خانه های متروکه است.

سهراب شفقی در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت شهرستان بناب با بیان اینکه با لغو مرخصی زندانیان در ایام نوروز شاهد کاهش سرقت خواهیم بود؛ افزود: سرقت مسلحانه ای که به تازگی از یک طلافروشی صورت گرفته بود با تلاش عوامل نیروی انتظامی ظرف ۲ ماه کشف و سارقان دستگیر شدند.

وی یکی از مؤلفه های اصلی امنیت را سرقت دانست و خاطرنشان کرد: خانه باغ ها  ساختمان های نیمه تمام در سطح شهرستان از نقاط و مکان های خطرپذیر برای سرقت هستند که جا دارد از نگهبان و یا شبگرد استفاده شود.

این مقام انتظامی همچنین از کاهش آمار سرقت از مغازه ها خبرداد و گفت: در بحث سرقت از مغازه ها با کاهش ۸۸ درصدی روبرو هستیم و سرقت از احشام که نگران کننده بود، حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.

شفقی در ادامه با بیان اینکه دوربین های تعبیه شده در سطح شهر از کیفیت لازم برخوردار نیستند، اصلاح و ارتقای کیفیت این دوربین ها را خواستار شد.

وی از مردم خواست از نگهداری هرگونه طلا و جواهرآلات در منزل جداً پرهیز کنند.

فرمانده انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت و مقابله با مجرمان به صورت شبانه روزی در خدمت مردم است.