کالاهای اساسی به نسبت عادلانه در سطح شهر با اولویت مناطق کم برخوردار توزیع شوند

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و مسئولین و روسای دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

فرماندار شهرستان بناب در این جلسه با بیان اینکه نتایج برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار شهرستان باید برای مردم ملموس باشد اظهار داشت: متاسفانه گاهی تصمیمات اتخاذ شده در مرحله اجرا با مشکل مواجه می‌شود که لازم است مدیران دستگاه‌ها نسبت به پیگیری مصوبات نهایت حساسیت و دقت را داشته باشند خصوصا در حوزه تنظیم بازار که با نزدیک شدن به ایام عید در تامین کالاهای اساسی مردم با مشکل مواجه نشویم.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه کالاها در سطح شهر در بین فروشگاه‌ها اظهار داشت: حتما اداره صمت نسبت به تعیین معیارها و ضوابطی برای توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها مبادرت ورزد تا باتوجه به شرایط کرونایی از تجمع مردم در مقابل فروشگاه‌ها جلوگیری شود و هم کالاها به نسبت عادلانه در سطح شهر با اولویت مناطق کم برخوردار توزیع شوند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان بر لزوم نصب قیمت کالاها توسط فروشگاه‌ها و مغازه‌داران اشاره کرد و افزود نصب قیمت کالاها از گران فروشی جلوگیری کرده و منجر می‌شود نظارت عمومی توسط خود مردم صورت بگیرد ، وی در همین زمینه با بیان اینکه در هر صورت  از وجود قوانین و مقررات نظارتی باید استقبال کنیم گفت همواره بی‌قانونی هرج و مرج به همراه می‌آورد اما با تصویب و اجرای درست قوانین نظارتی بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در حوزه تنظیم بازار قابل حل می‌باشد.

شهریار فتحی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده شن و ماسه در شهرستان بناب نسبت به شهرستان‌های همجوار بیشتر می‌باشد اظهار داشت بخشی از بالا بودن قیمت‌ها طبیعی است چراکه بخش عمده شن و ماسه مصرفی شهرستان را از شهرستان‌های همجوار وارد می‌کنیم. وی افزود در شهرستان بناب تنها کوهی که برداشت شن و ماسه از آن صورت می‌گیرد کوه قره‌قشون بوده و برداشت با این حجم از قره‌قشون باعث از دست رفتن این میراث گرانبهای طبیعی شهرستان خواهد شد درحالیکه این میراث طبیعی امانتی است که از آیندگان در نزد ماست وی تاکید کرد کمیته شن و ماسه شهرستان بر قیمت‌ها نظارت داشته باشد تا قیمت شن و ماسه از یک حد معقول (هزینه حمل از شهرستان‌های همجوار) افزایش نیابد.

تاکید بر ضرورت احداث شهرک صنایع غذایی از دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان بناب در این جلسه بر آن تاکید کرد همچنین در این جلسه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب اظهار داشت باتوجه به جوجه‌ریزی انجام شده توسط مرغ‌داران مشکلی از لحاظ کمبود مرغ نخواهیم داشت.