دولت مشکل تامین و توزیع کالاهای اساسی را رفع کنند

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام ناصر اصغری در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه عزت این ملت نباید در صف‌های خرید مرغ و تخم مرغ پایمال شود؛ افزود: یک سال است مسئولین با حضور در رسانه ملی از قیمت گوشت در کشور گلایه کرده و علت افزایش قیمت را وجود دلال بازی عنوان می‌کنند؛ اگر مردم از وجود دلالی در عرضه گوشت گلایه کنند حق دارند ولی مسئول نباید در این خصوص گلایه مند باشد.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی که در تمام عرصه‌ها دنیا را مات و مبهوت کرده است، نبایستی مردم آن برای خرید مایحتاج خود در صف بایستند.

خطیب موقت جمعه شهرستان بناب خاطرنشان کرد: این کشور دستگاه امنیتی بنام وزارت اطلاعات دارد و از آسمان عبدالمالک ریگی را به زمین کشانده و او را دستگیر می‌کند و یا جاسوسان را با عملیات‌های نامحسوس دستگیر و تحویل قوه قهریه می‌دهد. از این رو کنترل قیمت اجناس و حفظ عزت مردم در قبال این کارهای بزرگ کار ساده ای است و می‌توانند آن را حل کنند و گره این مشکل باید شناسایی و باز شود.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در لواسانات و برخی شهرهای شمالی کشور گفت: برای برخی از این ساختمان‌ها چند صد میلیارد تومان از پول این کشور و ملت هزینه شده است، چرا سرمایه این ملت با این وضع به هدر می‌رود و آنچه از مسئولین گلایه داریم اینکه چرا در زمان ساخت اجازه دادند که این ساخت و سازها صورت بگیرد و از ابتدا باید جلوی آن را نگرفتیم؟! چرا ملت را تا این اندازه بی ارزش فرض می‌کنند؟!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ و معیارهای انتخاب اصلح بیان کرد: از اینکه چه کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب خواهیم کرد، مهم است علیرغم اینکه شورای محترم نگهبان صلاحیت افراد را بررسی خواهد کرد ولی انتخاب ما نیز باید کاملاً آگاهانه باشد.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به کارنامه ناموفق شوراهای اسلامی شهرها در کشور بویژه شهر بناب یادآور شد: عملکرد اعضای شورا باید کاملاً مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و ضمن تقدیر و تشکر از اعضایی که دغدغه شهر و مردم را داشتند، لذا در دوره ششم انتخابات شوراها باید عملکرد افراد ارزیابی شود و آنهایی که لیاقت حضور در شوراها را دارند، آنها را انتخاب کنند.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به عملکرد ضعیف این دوره شورای شهر بناب اظهار کرد: انتخاب ۳ سرپرست و ۳ شهردار در طول ۴ سال برای بناب قابل تأمل است. از این رو بایستی بدانند که با کدام معیار شهردار را انتخاب می‌کنند و باید بررسی کنند که کدام یک از اعضای شوراها از امتیازات ویژه بهره مند شده یا نشده‌اند.

وی در ادامه خطبه‌ها گریزی نیز به نحوه تبلیغات انتخابات دوره قبلی ریاست جمهوری زد و افزود: از آنجایی که اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری به سراسر دنیا پخش می‌شد، برخی از نامزدها کشور را سیاه نمایی کرده و اگر کسی تصویر فرد را نمی‌دید فکر می‌کرد کدام ضد انقلاب خارج نشین این مطالب را می‌گوید.

امام جمعه موقت بناب تصریح کرد: در این مناظره‌ها نامزدها همدیگر را به خیانت متهم کردند و جا داشت بعد از انتخابات کارگروهی در این خصوص تشکیل و اگر این گفته‌ها صحت داشت با فرد مزبور قانونی برخورد می‌شد ولی اگر تهمت بود فردی که این افتراها را زده بایستی دادگاهی و محاکمه می‌شد. چرا بایستی با آبروی نظام بازی شود؟!

حجت الاسلام اصغری در خاتمه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب با تبریک سالروز بعثت حضرت رسول اکرم (ص) به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز بعثت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: معظم له در دو بعد به مسئله بعثت پرداختند و آن را تشریح کردند.