با آغاز واکسیناسیون و قطع همه‌گیری بیماری کرونا امیدوار به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید هستیم

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری، فرماندار شهرستان بناب در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به نقش تعیین کننده استخراج آمار و اطلاعات و بررسی تخصصی اطلاعات استخراج شده در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی گفت: امروز شاهد ارائه آماری دقیق از وضعیت آموزش و پرورش شهرستان در طی سال ۹۹ و مقایسه آن با سال‌های قبل بودیم که این مسئله گامی مهم در راستای موفقیت‌های آتی مجموعه آموزش و پرورش شهرستان خواهد بود.

شهریار فتحی در همین راستا بر ضرورت برگزاری هدفمند جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب در سال آتی اشاره کرد و گفت: با شناسایی اولویت‌ها و مسائل موجود در حوزه آموزش و پرورش شهرستان و تمرکز بر روی این مسائل می‌توانیم بسیاری از مسائل موجود را حل و فصل نمائیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب به تعطیلی یکساله مدارس پس از شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در طی یک سال گذشته معلمان زحمت مضاعفی را متحمل شده‌اند. وی بازگشایی مدارس را منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دانست و ابراز امیدواری کرد با شروع واکسیناسیون و کم‌تر شدن میزان بیماری از سال تحصیلی آینده مدارس همچون روال قبلی فعالیت‌های خود را آغاز نمایند.

فتحی همچنین در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به ازدواج کودکان نیز گفت: ازدواج در فرهنگ دینی و ایرانی ما امریست که بشدت به آن توصیه شده، با این وجود ازدواج می‌بایست با آگاهی صورت بگیرد که در غیر اینصورت مسائل و مشکلاتی از جمله افزایش طلاق را شاهد خواهیم بود.

فرماندار شهرستان بناب در ادامه بر نقش تاثیرگذار خیران در تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تاکید کرد و از مدیران آموزش و پرورش خواست تا شرایط و بستر لازم برای موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان تمامی مدارس در آزمون‌های مختلف خصوصا کنکور دانشگاه‌ها را فراهم نمایند 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه بر ضرورت برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در مدارس و روستاهای شهرستان تاکید کرد و گفت این مسئله باعث می‌شود تا با مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در این مناطق از نزدیک آشنا شویم.