رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی در آذربایجان‌شرقی / 90 درصد صادرات استان توسط بخش خصوصی

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حبیب امین‌زاده در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر شهرستان بناب اظهار داشت: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا، محدودیت مبادلات تجاری و تشدید تحریم‌ها آذربایجان‌شرقی در 11 ماهه امسال جزو استان‌های نادری بود که رشد 30 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی را تحقق بخشید.

وی با تأکید بر ضرورت اتحاد بخش خصوصی و دولتی در مسیر تولید و تحقق صادرات غیرنفتی استان گفت: یکی از ارکان‌های اصلی توسعه افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای برنامه جهش تولید مطرح بوده و آذربایجان‌شرقی نیز در راستای تحقق این امر اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی همچنین توسعه صنایع پایین دستی را از اولویت‌های این سازمان اعلام و تصریح کرد: آمارهای استانی حاکی از آن است که با وجود شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه توانستیم در 11 ماهه امسال به اهداف سازمان در امر صادرات دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه 90 درصد صادرات استان به همت و تلاش بخش خصوصی محقق شده است؛ افزود: بخش خصوصی استان با جدیت برای تولید محوری و صادرات محوری حرکت می‌کند.

امین‌زاده ضمن استقبال از ضرورت ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه تأکید کرد: دانشگاه باید با فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فولاد و صنایع تبدیلی را در شناسایی بازارهای هدف آموزش دهد تا شاهد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و صادراتی و افزایش میزان صادرات باشیم.

گفتنی است در ادامه این آیین از مدیریت شرکت صادراتی شکوه بناب به عنوان صادر کننده ملی کشور و همچنین مدیران شرکت‌های فولادی مجتمع فولاد صنعت بناب و فولاد ظفر بناب به عنوان شرکت‌های صادرکننده نمونه استانی تجلیل به عمل آمد.